HTML

A rendszergazda blogja

Amiről egy rendszergazda beszélni tud. Mit vegyél figyelembe, ha rendszergazdát keresel, vagy rendszergazda céget? És mire figyelj, ha rendszergazda vagy? És minden egyéb, ami rendszergazda...

Friss topikok

Címkék

adaptív (1) adaptív szűrő (1) adatbiztonság (10) adatkezelés (5) adatkezéls (1) adatvédelem (6) adó (1) ajánlat (2) ákos (2) alkalmi (1) állás (1) antivírus (1) ár (2) árak (1) áram (2) áramfelhasználás (2) artisjus (1) átalánydíj (1) ateo (1) baracomp (1) barazsy (1) biztonság (4) bkv (3) bódis (1) bolt (1) bsd (1) cég (2) cisco (1) cms (1) cube (1) dokumentáció (1) domain (1) drága (6) eldobható (1) elérhetőség (1) email (1) eszközök (1) e mail (2) fejlesztés (1) felhasználó (6) felmondás (1) festék (1) garamszegi (1) garancia (2) géppark (1) google (2) hálózat (6) hálózatépítés (1) hálózatfejlesztés (1) havazás (1) heves (1) hibabejelentés (1) hibaelhárítás (1) hitler (1) (1) hogyan (1) honlapkészítés (3) hozzáadott érték (2) hozzáférés (1) hulladék (2) humor (23) idióta (1) informatika (2) informatikus (1) interjú (5) internet (3) intranet (1) ipad (1) ip cím (1) it (1) játék (1) jog (1) jogdíj (1) jogvédelem (1) kábel (1) kalkulátor (1) karbantartás (1) károly (1) kávé (1) képzés (2) kerékpár (1) keresés (1) kibocsájtás (1) kiszervezés (1) kkv (1) klassz (1) költségcsökkentés (7) komédia (1) kommunikacio (1) kompresszor (1) környezetbarát (6) környezettudatos (7) környezetvédelem (7) lan (1) lemeztelenítés (1) letöltés (1) linksys (1) linux (1) magyar vállalkozó (1) marketing (3) máv (3) megbízható (1) megoldás (1) microsoft (1) mikulas (1) mikulás (1) mosoly (1) napló (2) németország (1) neo (1) nhh (1) nógrád (1) noname (1) nyilvántartás (4) nyomtatás (1) nyomtató (1) olcsó (6) online marketing (1) online számlázás (1) online számlázó program (1) open source (1) párnacsata (1) pénz (2) poén (22) pofátlan ügyfél (1) portalanítás (2) portalanító (1) privát (1) probléma (1) programozó (3) rádió (1) reakció (1) reklám (2) rendszer (4) rendszerátvétel (2) rendszergazda (84) rendszerinformatikus (1) rendszerkarbantartás (4) rita (1) sávszélesség (1) sciennet (1) softbase (1) spam (5) spamfilter (2) spammer (3) spamszűrés (3) spamszűrő (2) spray (1) sysadminday (1) számítógép (6) számítógépbolt (1) számlázó program (1) szavazás (1) széndioxid (1) szerszám (1) szerverszoba (1) szerverterem (1) szerzői jog (1) szoftver (6) szoftvernyilvántartás (8) sztrájk (3) szűrő (1) takarítás (2) takarító (2) takarítónő (2) tárhely (1) távadminisztráció (2) távkarbantartás (1) távmunka (1) télapó (1) tisztítás (1) titok (1) toner (1) törvény (1) total commander (1) ünnep (1) végpont (1) veszélyes (1) vicc (23) video (1) vidi (1) világnap (1) virtuális (1) víruskereső (1) víruskommandó (1) vpn (1) webdesign (2) webdizájner (2) weblap (4) weboldal (3) webprogramozás (2) webtárhely (1) wifi (1) windows (2) windows 7 (1) winkler (1) yellow (1) Címkefelhő

Hogyan védekezhet a rendszergazda?

2010.02.18. 10:27 dJw_

Pontosabban a kérdés az, hogy hogyan védekezhet egy rendszergazda / programozó / grafikus / webes / klímás / stb. a felhasználói idiótaság ellen?

Konkrétan belefutottam egy olyan ügybe, amikor a felhasználó kér valamit, amire van egy jól bevált, működő megoldás, a felhasználó le is okézta, hogy mehet a dolog, de a lánya, aki egyébként "jól képzett" átlagfelhasználó, sokkal jobban tudja a megoldást, mint mi.

Van szerződés, amiben benne van, hogy a rendszergazda javaslatot tesz a probléma megoldására és arra garanciát is vállal, ám ezt megrendelő felülbírálhatja a garancia elvesztésével. S szóltam is neki, hogy ez így nem lesz jó, nem fog olyan hatékonyan működni, mint ő várja. De mégis úgy kell, ahogy a lány akarja. Persze világos, hogy apuci kicsi lánya és most került be a bizniszbe és hagy tanulja meg a rossz döntések árát, vagy nem is tudom mi motiválhatja aput, hogy több százezrekkel engedi játszani a lányt...

Veletek is előfordul ilyesmi? Ti hogyan védekeztek ez ellen?

11 komment

Címkék: idióta felhasználó rendszergazda

A bejegyzés trackback címe:

https://rendszergazdak.blog.hu/api/trackback/id/tr241768374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.02.18. 10:39:45

a szerződésed elég jó védekezés.
ezen kívül lehetőleg legyen írásos nyoma, hogy te mit ajánlottál, és a másik megoldást miért nem ajánlod, hogy ha utólag panaszkodnának, vagy rád akarnák húzni a vizes lepedőt, eléjük lehessen tenni, hogy "én előre szóltam."

Kicsit Bob · http://anyamnak.blog.hu/ 2010.02.18. 13:36:57

Én hasonló esetekben először e-mailben kérdezek. Tisztában van -e a rizikóval, vagy elmondja -e, hogy szerinte miért nincs ilyen rizikó, és van -e terve, ha mégis előáll ami szerintem be fog következni. Ha vannak magasabb döntési szintek, akkor esetleg rá kerülhetnek CC-ben a levélre. Fel szoktam ajánlani telefonkonferenciát is az összes érintett bevonásával.

Nem csak arra jó, hogy letoljam a vevő hibás döntéséből eredő felelősséget, hanem alkalmat ad arra, hogy a válasz miatt végiggondolja a dolgot, ilyenkor kiderülnek a félreértések, esetleg rájön, hogy igazam van és kihátrál. (Vagy az, hogy neki van igaza és belátom.)
Ha ezzel elkerülhető a baj, az jobb, mint az az elégtétel, mint amit akkor érzel, amikor megmondtad, hogy miért és hogyan fogja elbaszni a dolgot és igazad lesz.

Ez utóbbi amúgy is rövid távú siker, mert hiába volt igazad, később nem fognak szívesen dolgozni veled. Munkahelyektől vagy vállalkozásoktól függően ez üzletvesztéshez vezethet, ezért senkinek sem jó, sokkal jobb az "elsőre jól megoldani" módszerre törekedni, még ha kis szájkarate is kell hozzá.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.02.18. 13:59:36

@Kicsit Bob: általában teljesen igazad van, de azokat, akiknek a lánya/fia/szomszédjának a gyereke "jobban tudja", azokat nem lehet észérvekkel meggyőzni.

Kicsit Bob · http://anyamnak.blog.hu/ 2010.02.18. 15:28:46

Akkor marad az "így jártál" örömtánc, majd az ember aggodalmas arccal megpróbál önzetlenül segíteni, nem szóbahozva az ügyfél arcvesztését és üzletben marad, és érvet nyer, hogy miért nem lesz évről évre olcsóbb a szolgáltatása.
A rendszer/hálózat/szerver a vevőé, azt csinál vele amit akar, ezen fölösleges nyivákolni. Az is lehet, hogy a vevőd tudja, hogy a szakmabelinek lesz igaza, nem a lányának / szomszéd kisfiúnak, mégis oda kell engednie egyszer hibázni, hogy ne rágja a fülét tovább. Vagy csak hülye. Sose tudod meg.

BaraComp Rendszergazda 2010.02.19. 06:17:48

Szerintem is reménytelen eset. A szerződés sem old meg mindent, mert ha elégedetlen az Ügyfél, attól még ugyanúgy Téged rúg ki a végén, tök mindegy, hogy most van garancia a megoldásra vagy sem, Te megszívod :)
Hagyni kell főni a levében, vagy kifizeti apuci kislánya új játékát vagy idővel rájön, hogy pici lány még nem elég edzett ehhez.

deejayy · http://deejayy.hu/ 2010.02.19. 08:12:08

Én ilyenkor fel szoktam venni a kapcsolatot a másik szolgáltatóval, és rákérdezek azokra a dolgokra (ismeri-e a dolog korlátait, egy-két ismert hiba felemlegetése, stb), amikről tudom, hogy problémát fog okozni.

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2010.02.19. 22:36:17

@BaraComp Rendszergazda: ez oké, de miért az én idegrendszeremen edzi a lányt? :D

Hitman73 2010.04.04. 20:23:41

Üdv!
A Baracompos kollégának igaza van (Ákos szokott ilyen bölcs lenni :)). Nekünk is volt egy ilyen esetünk. Komoly céggel. Mondtuk neki, hogy ne vegyen a virtualizációhoz épített szervert, mert nem lesz jó. Mindig baja lesz vele, különösen nagy számú gépnél. Okosabb volt,mondta, hogy felébe kerül, és megvette. Volt mailozás, meg dokumentálás meg minden,ahogy kell. Persze nem baja van vele. Nem is kevés, vért izzadtunk, hogy egyáltalán menjen, állandóan megálltak a vasak. Erre szerződést bontott velünk, mondván, hogy sok a gond a rendszerrel. Ne mond édes gézám :) Persze, mert nem hallgattál ránk. 10 fölötti ilyen rendszert üzemeltetünk gond nélkül. Csak ott Brand gépek vannak, állásidő gyakrolatilag nincs. Ettől még mi vagyunk a feketeseggűek..
AZ ilyen ügyféltől szabadulni kell, minél előbb annál jobb...
Hitman

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.08.01. 08:50:53

az ilyen ellen a legjobb védekezés az, ha otthagyod a picsába. hosszú távon mindenképp megtérül.

mac.maci 2011.02.21. 20:15:56

hosszútávon megtérül?!
-hm, lehet..sőt! biztos is!
ahogy a mondás mondja
az egyik ajtó bezárul mögötted de a másik kinyílik elötted..

Ferenc Kutas 2013.08.11. 12:00:36

Természetesen én is belefutottam és be le is fogok futni ilyenbe.
Egyetéertek azzal, hogy az ész érvek ilyen esetekben semmit nem érnek.
Azzal is, hogy a szerződés sem véd, sőt azt vallom, ha egy ilyen bizalmi kapcsolatban a szerződést elő kell venni is, hát megette a fene az egész kapcsolatot.
Az én "megoldásom":
-megválogatom (előre) az ügyfeleket, a rendszergazda kapcsolat kétirányú bizalom, olyanokat vállalok csak el, akikben én is tudok bízni ...
-ha ilyen helyzetbe kerülök, a gyereket nem ellenségnek tekintem, hanem segítek neki és próbálom elmagyarázni a lehetséges következményeket (igen, a gyereknek),
-ha balul üt ki a dolog, sosem mondom, hogy "ugye én megmondtam előre", javasolok egy új megoldást, általában elfogadják, megmarad az önérzet is és a rendszer is megy tovább
süti beállítások módosítása