Pontosabban a kérdés az, hogy hogyan védekezhet egy rendszergazda / programozó / grafikus / webes / klímás / stb. a felhasználói idiótaság ellen?
Konkrétan belefutottam egy olyan ügybe, amikor a felhasználó kér valamit, amire van egy jól bevált, működő megoldás, a felhasználó le is okézta, hogy mehet a dolog, de a lánya, aki egyébként "jól képzett" átlagfelhasználó, sokkal jobban tudja a megoldást, mint mi.
Van szerződés, amiben benne van, hogy a rendszergazda javaslatot tesz a probléma megoldására és arra garanciát is vállal, ám ezt megrendelő felülbírálhatja a garancia elvesztésével. S szóltam is neki, hogy ez így nem lesz jó, nem fog olyan hatékonyan működni, mint ő várja. De mégis úgy kell, ahogy a lány akarja. Persze világos, hogy apuci kicsi lánya és most került be a bizniszbe és hagy tanulja meg a rossz döntések árát, vagy nem is tudom mi motiválhatja aput, hogy több százezrekkel engedi játszani a lányt...
Veletek is előfordul ilyesmi? Ti hogyan védekeztek ez ellen?