Rendszergazda cégek listája:

www.doit.hu
www.helpdeskcenter.hu
www.docca.hu

(Ez fizetett hirdetési blokk.)

HTML

Rendszergazda cégek listája:

www.doit.hu
www.helpdeskcenter.hu
www.docca.hu

(Ez fizetett hirdetési blokk.)

A rendszergazda blogja

Amiről egy rendszergazda beszélni tud. Mit vegyél figyelembe, ha rendszergazdát keresel, vagy rendszergazda céget? És mire figyelj, ha rendszergazda vagy? És minden egyéb, ami rendszergazda...

Friss topikok

Címkék

adaptív (1) adaptív szűrő (1) adatbiztonság (10) adatkezelés (5) adatkezéls (1) adatvédelem (6) adó (1) ajánlat (2) ákos (2) alkalmi (1) állás (1) antivírus (1) ár (2) árak (1) áram (2) áramfelhasználás (2) artisjus (1) átalánydíj (1) ateo (1) baracomp (1) barazsy (1) biztonság (4) bkv (3) bódis (1) bolt (1) bsd (1) cég (2) cisco (1) cms (1) cube (1) dokumentáció (1) domain (1) drága (6) eldobható (1) elérhetőség (1) email (1) eszközök (1) e mail (2) fejlesztés (1) felhasználó (6) felmondás (1) festék (1) garamszegi (1) garancia (2) géppark (1) google (2) hálózat (6) hálózatépítés (1) hálózatfejlesztés (1) havazás (1) heves (1) hibabejelentés (1) hibaelhárítás (1) hitler (1) (1) hogyan (1) honlapkészítés (3) hozzáadott érték (2) hozzáférés (1) hulladék (2) humor (23) idióta (1) informatika (2) informatikus (1) interjú (5) internet (3) intranet (1) ipad (1) ip cím (1) it (1) játék (1) jog (1) jogdíj (1) jogvédelem (1) kábel (1) kalkulátor (1) karbantartás (1) károly (1) kávé (1) képzés (2) kerékpár (1) keresés (1) kibocsájtás (1) kiszervezés (1) kkv (1) klassz (1) költségcsökkentés (7) komédia (1) kommunikacio (1) kompresszor (1) környezetbarát (6) környezettudatos (7) környezetvédelem (7) lan (1) lemeztelenítés (1) letöltés (1) linksys (1) linux (1) magyar vállalkozó (1) marketing (3) máv (3) megbízható (1) megoldás (1) microsoft (1) mikulas (1) mikulás (1) mosoly (1) napló (2) németország (1) neo (1) nhh (1) nógrád (1) noname (1) nyilvántartás (4) nyomtatás (1) nyomtató (1) olcsó (6) online marketing (1) online számlázás (1) online számlázó program (1) open source (1) párnacsata (1) pénz (2) poén (22) pofátlan ügyfél (1) portalanítás (2) portalanító (1) privát (1) probléma (1) programozó (3) rádió (1) reakció (1) reklám (2) rendszer (4) rendszerátvétel (2) rendszergazda (84) rendszerinformatikus (1) rendszerkarbantartás (4) rita (1) sávszélesség (1) sciennet (1) softbase (1) spam (5) spamfilter (2) spammer (3) spamszűrés (3) spamszűrő (2) spray (1) sysadminday (1) számítógép (6) számítógépbolt (1) számlázó program (1) szavazás (1) széndioxid (1) szerszám (1) szerverszoba (1) szerverterem (1) szerzői jog (1) szoftver (6) szoftvernyilvántartás (8) sztrájk (3) szűrő (1) takarítás (2) takarító (2) takarítónő (2) tárhely (1) távadminisztráció (2) távkarbantartás (1) távmunka (1) télapó (1) tisztítás (1) titok (1) toner (1) törvény (1) total commander (1) ünnep (1) végpont (1) veszélyes (1) vicc (23) video (1) vidi (1) világnap (1) virtuális (1) víruskereső (1) víruskommandó (1) vpn (1) webdesign (2) webdizájner (2) weblap (4) weboldal (3) webprogramozás (2) webtárhely (1) wifi (1) windows (2) windows 7 (1) winkler (1) yellow (1) Címkefelhő

Átalánydíjas vs. alkalmi rendszergazda

2009.01.11. 14:25 dJw_

Amikor az ember rendszergazdát keres, felmerül a kérdés, hogy átalánydíjas vagy eseti rendszergazda legyen a választott. Mindkét megoldásnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Döntse el mindenki maga, hogy melyik neki a jobb.

Amit egy eseti rendszergazdától elvárhatunk

Elvárhatjuk a magas szintű szakmai tudást, a gyors és pontos helyzetfelismerést, a barátságos kiszolgálást. Mindezeket természetesen optimális ötvözetben el is várjuk, ki-ki a maga ízlése szerint.

Amire viszont nem számíthatunk: olcsó és gyors kiszolgálás, jellemző problémáink általános ismerete, gyakran előforduló kérdések ismerete. Természetesen az olcsó és gyors mindenkinek relatív fogalom, azonban tudni kell, hogy a nem szerződött partnerek minden esetben hátrányban vannak a szerződött partnerekkel szemben. Érthető is, hogyen egyetlen cég sem szereti 5-10.000 forintokért kockáztatni egy esetlegesen több milliót forgalmazó ügyfelével való jó viszonyát.

Amit az átalánydíjas rendszergazda nyújthat

"Az átalánydíjat a legtöbb esetben a rendelkezésre állásért és a folyamatos magas színvonalú szolgáltatásért fizetjük."

Ez esetben természetesen a szerződéstől függnek a paraméterek részletei, de általánosságban elmondható, hogy olcsóbb és gyorsabb megoldást jelent az átalánydíjas szerződés, mint az eseti megbízás. Azon túl, hogy olcsóbb és gyorsabb is, megbízhatóbb és kiszámíthatóbb együttműködést kapunk.

Szintén alap követelmény átalánydíjas rendszergazda esetében, hogy egy bizonyos idő után (2-6 hónap géppark mérettől függően) a jellemző problémákra azonnali választ tudjon nyújtani és javaslatokat adjon be a vezetőség felé. A javaslatokban elvárható az általában felmerülő problémák ismertetése, esetleg okok megjelölése, és a megoldási javaslat bemutatása árakkal kiegészítve. Elvárhatjuk, hogy ismerje felhasználóinkat és szokásaikat.

Kérhetünk az átalánydíj fejében ingyenes munkaórákat és kiszállásokat - amiket az átalánydíj fedez. Persze ezt jobb átgondolni előre, mert jellemzően ilyen esetekben a kért tételek nagyságától függően emelkedhet az átalánydíj is. Senki nem szeret ingyen dolgozni. Az átalánydíjat a legtöbb esetben a rendelkezésre állásért és a folyamatos magas színvonalú szolgáltatásért fizetjük.

Melyik az olcsóbb rendszergazda?

Térjünk vissza kicsit az "olcsóbb" részhez. Mint az sejthető az átalánydíjas rendszergazda szolgáltatásért akkor is kell fizetni, ha nem csinál egész hónapban semmit (látszólag). Amit tudni kell, hogy az informatikai szakma igen gyors fejlődésen megy keresztül és a rendszergzadák képzése, tudásuk fejlesztése igen nagy költségeket emészt fel. Tudomásul kell venni, hogy egy felkészült és megbízható rendszergazda sokkal többet és és többet spórol a megrendelőnek, mint egy hiányos ismeretekkel bíró felkészületlen társa.

Ahogy már egy előző postban fejtegettük a drágább az olcsóbb. Ezen érdemes ismét kicsit elgondolkodni: a kedves megrendelőnek vajon melyik éri meg jobban?

  • Várni egy eseti megbízású rendszergazdára 3-6 órát és addig áll a bolt / termelés, majd a kiérkező embernek legalább 30-60 percbe kerül átnéznie a gépeket, hálózatot a rendszer komolyságától függően, és csak ezek után kezdi meg a tényleges hibaelhárítást, vagy...
  • Várni az átalánydíjas rendszergazdára 2 órát, majd a helyszínre érkezéstől számítva - mivel ismeri a rendszert és a hibalehetőségeket - 10-50 percet várni amíg a probléma megoldódik és ismét indulhat a termelés.

A kedves megrendelő felé a fő kérdés: mennyibe kerül neki, ha egy vagy több számítógépe nem üzemel?

Munkalap, elszámolás

Eseti megbízás esetén nem feltétlenül készül munkalap a feladat megoldásáról. Az elszámolás ilyen esetekben a helyszínen megírt számla alapján történjen a későbbi viták és felreértések elkerülése végett. A legyegyszerűbb ez esetben a készpénzes fizetés.

Átalánydíjas esetben munkalap és munkalapnyilvántartás használata célszerű. Nem árt, ha valami módon, akár egy Excel fájlban nyilván vannak tartva a bejelentések, a kiszállások és az elvégzett feladatok. Egy ilyen nyilvántartással és a bejelentők által aláírt munkalapokkal már rendesen nyomon lehet követni a rendszergazda tevékenységét, és rengeteg fölösleges vitától, esetleg pereskedéstől megkímélhetjük magunkat.

A fentiek alapján mindenki döntse el magának milyen megoldást nyújtani és igénybe venni.

Szólj hozzá!

Címkék: drága olcsó rendszergazda alkalmi átalánydíj

A bejegyzés trackback címe:

https://rendszergazdak.blog.hu/api/trackback/id/tr35870840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.