HTML

A rendszergazda blogja

Amiről egy rendszergazda beszélni tud. Mit vegyél figyelembe, ha rendszergazdát keresel, vagy rendszergazda céget? És mire figyelj, ha rendszergazda vagy? És minden egyéb, ami rendszergazda...

Friss topikok

Címkék

adaptív (1) adaptív szűrő (1) adatbiztonság (10) adatkezelés (5) adatkezéls (1) adatvédelem (6) adó (1) ajánlat (2) ákos (2) alkalmi (1) állás (1) antivírus (1) ár (2) árak (1) áram (2) áramfelhasználás (2) artisjus (1) átalánydíj (1) ateo (1) baracomp (1) barazsy (1) biztonság (4) bkv (3) bódis (1) bolt (1) bsd (1) cég (2) cisco (1) cms (1) cube (1) dokumentáció (1) domain (1) drága (6) eldobható (1) elérhetőség (1) email (1) eszközök (1) e mail (2) fejlesztés (1) felhasználó (6) felmondás (1) festék (1) garamszegi (1) garancia (2) géppark (1) google (2) hálózat (6) hálózatépítés (1) hálózatfejlesztés (1) havazás (1) heves (1) hibabejelentés (1) hibaelhárítás (1) hitler (1) (1) hogyan (1) honlapkészítés (3) hozzáadott érték (2) hozzáférés (1) hulladék (2) humor (23) idióta (1) informatika (2) informatikus (1) interjú (5) internet (3) intranet (1) ipad (1) ip cím (1) it (1) játék (1) jog (1) jogdíj (1) jogvédelem (1) kábel (1) kalkulátor (1) karbantartás (1) károly (1) kávé (1) képzés (2) kerékpár (1) keresés (1) kibocsájtás (1) kiszervezés (1) kkv (1) klassz (1) költségcsökkentés (7) komédia (1) kommunikacio (1) kompresszor (1) környezetbarát (6) környezettudatos (7) környezetvédelem (7) lan (1) lemeztelenítés (1) letöltés (1) linksys (1) linux (1) magyar vállalkozó (1) marketing (3) máv (3) megbízható (1) megoldás (1) microsoft (1) mikulas (1) mikulás (1) mosoly (1) napló (2) németország (1) neo (1) nhh (1) nógrád (1) noname (1) nyilvántartás (4) nyomtatás (1) nyomtató (1) olcsó (6) online marketing (1) online számlázás (1) online számlázó program (1) open source (1) párnacsata (1) pénz (2) poén (22) pofátlan ügyfél (1) portalanítás (2) portalanító (1) privát (1) probléma (1) programozó (3) rádió (1) reakció (1) reklám (2) rendszer (4) rendszerátvétel (2) rendszergazda (84) rendszerinformatikus (1) rendszerkarbantartás (4) rita (1) sávszélesség (1) sciennet (1) softbase (1) spam (5) spamfilter (2) spammer (3) spamszűrés (3) spamszűrő (2) spray (1) sysadminday (1) számítógép (6) számítógépbolt (1) számlázó program (1) szavazás (1) széndioxid (1) szerszám (1) szerverszoba (1) szerverterem (1) szerzői jog (1) szoftver (6) szoftvernyilvántartás (8) sztrájk (3) szűrő (1) takarítás (2) takarító (2) takarítónő (2) tárhely (1) távadminisztráció (2) távkarbantartás (1) távmunka (1) télapó (1) tisztítás (1) titok (1) toner (1) törvény (1) total commander (1) ünnep (1) végpont (1) veszélyes (1) vicc (23) video (1) vidi (1) világnap (1) virtuális (1) víruskereső (1) víruskommandó (1) vpn (1) webdesign (2) webdizájner (2) weblap (4) weboldal (3) webprogramozás (2) webtárhely (1) wifi (1) windows (2) windows 7 (1) winkler (1) yellow (1) Címkefelhő

Interjú Bódis Ákossal, a Yellow Cube 2000. Kft. vezetőjével

2009.03.09. 01:00 dJw_

Bódis Ákos

Yellow Cube 2000 Kft.

Informatikával foglalkozom, gyakorlatilag amióta csak megszereztem az első internetkapcsolatomat. Először, jó 10 éve a VirusBusternél dolgoztam, majd a NOD32-es csapat számára készítettem honlapokat és informatikai rendszereket, most pedig saját cégemben tevékenykedek, ahol KKV-k számára igyekszünk minél teljesebb IT biztonsági megoldásokat biztosítani. Egyik szakterületemnek a spamszűrést és az elektronikus levelezést tartom, a BME-n szerzett mérnök informatikus diplomámat is ezen a területen készítettem. Munkám jellegéből adódóan szintén otthonosan mozgok a vírusok és kémprogramok világában. Grafikusként és webprogramozóként is sokáig kerestem a kenyeremet, illetve ügyviteli rendszerek tervezésébe is sikerült bepillantást nyernem.

1. Szerinted  mit jelent rendszergazdának lenni?

Ez attól függ, hogy mekkora méretekről beszélünk. Egy néhány fős cégnél bárki lehet rendszergazda, aki képes a számítógépekre szoftvereket telepíteni, és megoldani például az alapvető hardver beszerzéseket. Ugyanakkor egy multinál egy rendszergazdai csapat részének lenni teljesen mást jelent, a nagy megbízhatóságú kiszolgálók felügyeletére vagy a több ezer munkaállomásból álló számítógépparkok üzemeltetése rengeteg szakértelmet és rutint kíván; itt rendszergazdának lenni azt jelenti, hogy jól megérted a feladatodat, ismered a szakterületedet és ezek segítségével jól be tudsz illeszkedni a szervezetbe.

2. Szerinted milyen a jó rendszergazda?

Láthatatlan! Vagyis, ha szinte egyáltalán nincs rá szükség, minden rendszer jól működik és a háttérben képes úgy elvégezni a feladatát, hogy szinte láthatatlan maradjon, akkor ő minden bizonnyal egy jó rendszergazda. Persze az ideális esettől eltekintve, rengeteg probléma hárul a rendszergazdára, ami a legtöbb esetben egy külső esemény következménye, és teljesen független a korábbi munkájától. Ilyenkor attól lesz jó egy rendszergazda, ha képes megérteni, és megoldani a problémákat - minél gyorsabban és minél hosszabb távra.

3. Ha informatikai témakörben keresel szakembert, mi az elsődleges szempontod és mi a többi szempontod, ami alapján egy jelöltről eldöntöd, hogy alkalmas-e?

Informatikai cég vagyunk, ezért nagyon fontos, hogy mi a szakterületekre keresünk szakembereket. Magyarországon pedig sajnos nincs akkor kínálat, hogy dúskálnánk a lehetőségekben - de minden esetben az emberi tulajdonságok, a jellem és hozzáállás is legalább annyira fontos, mint a szakmai hozzáértés. Tanulni mindig sokat lehet még, de az emberek hozzáállásán és jellemén változtatni szinte lehetetlen.

4. Mi a legfontosabb, amit egy rendszergazdának meg kell tennie?

Képesnek kell lennie a felhasználó szemszögéből kiindulni, félre kell rakni az évek során "számára természetessé vált" megoldásokat, és akár a monoton feladatokat újra és újra el kell tudnia végezni. Hibákat persze mindenki követ el, de nagyon sokat számít, hogy mit tanul belőle.

5. Fontos a nyilvántartás egy informatikus életében? Te használsz valamilyen nyilvántartást a munkádról? Ha vezeted rendszeresen, mivel veszed rá magad arra, hogy mindig használd?

Nyilvántartás helyett egy céget szervezek, a cég működése és sikere jól tükrözi a folyamatos munkámat. Minden területre megvan persze a folyamatos nyilvántartás, és nagyon fontosnak tartom, hogy a rendszergazdák se hanyagolják el ezt a területet. Minden alkalmazottnak meg kell értenie, hogy pótolható egy szervezet életében, és nem arra kell törekedni, hogy minél nehezebb legyen a cég élete nélküle, hanem hogy minél több dolgot hozzátegyen, amiért biztosan soha nem mondanak le a munkájáról.

6. Mi a véleményed, egy cégvezetőnek mennyit kell informatikára költenie? Tudnál tippeket adni más cégvezetőknek?

Informatikára nagyjából jól behatárolható egy cég költségvetése, szerintem ezt minden felelős vezető képes közelítőleg meghatározni, ha másból nem, a múlt évi tapasztalatok alapján. Mindenképpen célszerű tájékozódni az azonos képességű megoldások között, mert jelentős megtakarításokat lehet elérni például a mi szakterületünkön is, a biztonsági szoftverek hatékonyabbra cserélésével. Nagyobb beruházások, mint mondjuk egy vállalat- vagy projekt-irányító rendszer bevezetése komoly tétel lehet a költségvetésben, de ilyen beruházásoknál alapvető, hogy az új rendszer az alkalmazottak között is jó fogadtatást kapjon. A legjobb tippem az, hogy bízzon a cégvezető a rendszergazda döntésében, így a kiválasztott rendszert is sokkal szívesebben fogja működtetni - egy adott problémára több jó, hasonló megoldás is létezik, miért ne maradna pont annál, amit az alkalmazottai szívesen választanak?

Egy nagyon jó ellenpéldát is adhatok: a múlt héten keresett meg egy cég, ahol a régi ügyvezető döntése szerint nem vásároltak biztonsági szoftvereket kb. 1 éven keresztül. A számítógépek mostanra annyira fertőzötté és használhatatlanná váltak, hogy a cég kiszolgálói gyakorlatilag megbénultak - a vírusirtás már több napja tart, annyi különféle károkozót találtunk a hálózatukon. Persze a kieső időben senki nem tud dolgozni, ami így is komoly fennakadást is jelent a cégnek. Ennyire felelőtlenül, a rendszergazdák tanácsai ellenére pedig egyik cégvezető sem dönthet súlyos következmények nélkül, akármilyen elképzelései is legyenek az informatikáról.

7. Mit jelent számodra az olcsó megoldás?

Az olcsó megoldás általában kedvezőtlen tulajdonságokat sugall számomra - biztos a marketing teszi, de inkább hatékonynak szeretem hívni a jó értelemben vett olcsó megoldásokat. Ami olcsó, az számomra kompromisszumokat jelent, úgy gondolom, hogy valami nincs akkor rendben.

8. Milyen eszközöket használsz a munkatársaiddal, ügyfeleiddel és partnereiddel való kapcsolattartásra?

Elsősorban emailt, másodsorban telefont. Sokszor napi száz emailnél is többet írok, magam is meglepődök rajta, hogy hogyan sikerül!

9. És jöjjön két személyes kérdés: mi a kitűzött célod, amit leginkább szeretnél elérni? Miért éppen az?

Az üzleti célom, hogy minél többen használják a megoldásainkat, minél többen fedezzék fel, hogy amit mi forgalmazunk, az a legjobb az adott feladatra. Minden termékünkben kétségek nélkül hiszek, mindegyiket nagyon jól ismerem, és tisztában vagyok vele, hogy mikor és kinek jelentik a legjobb választást. Olyan termékekkel nem tudunk foglalkozni, amivel valamilyen szemszögből nem vagyunk elégedettek, és úgy gondolom ügyfeleink is észreveszik, hogy ezen a téren nem kötünk kompromisszumokat. Célom, hogy minden feladatra a legjobb megoldást biztosíthassam.

10. Mi motívál a munkád során, a mindennapjaidban?

Az ügyfeleink elégedettsége, az elismerő levelek, amelyek mindig megerősítenek abban, hogy nagyon jó az amit csinálunk, és hogy jól végezzük a feladatunkat.

10+1. Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

A pénzügyi válság miatt szinte kötelezővé váló racionalizálás, az ügyfelek IT költségvetésének megszorítása milyen változásokra kényszeríti a nyújtott szolgáltatásokban? Mit csinálnak máshogy, hogy a ügyfelek igényeinek a folyamatosan változó körülmények között meg tudjanak felelni?

Szólj hozzá!

Címkék: interjú ákos rendszergazda yellow cube bódis

A bejegyzés trackback címe:

https://rendszergazdak.blog.hu/api/trackback/id/tr71961950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.