Rendszergazda cégek listája:

www.doit.hu
www.helpdeskcenter.hu
www.docca.hu

(Ez fizetett hirdetési blokk.)

HTML

A rendszergazda blogja

Amiről egy rendszergazda beszélni tud. Mit vegyél figyelembe, ha rendszergazdát keresel, vagy rendszergazda céget? És mire figyelj, ha rendszergazda vagy? És minden egyéb, ami rendszergazda...

Friss topikok

Címkék

adaptív (1) adaptív szűrő (1) adatbiztonság (10) adatkezelés (5) adatkezéls (1) adatvédelem (6) adó (1) ajánlat (2) ákos (2) alkalmi (1) állás (1) antivírus (1) ár (2) árak (1) áram (2) áramfelhasználás (2) artisjus (1) átalánydíj (1) ateo (1) baracomp (1) barazsy (1) biztonság (4) bkv (3) bódis (1) bolt (1) bsd (1) cég (2) cisco (1) cms (1) cube (1) dokumentáció (1) domain (1) drága (6) eldobható (1) elérhetőség (1) email (1) eszközök (1) e mail (2) fejlesztés (1) felhasználó (6) felmondás (1) festék (1) garamszegi (1) garancia (2) géppark (1) google (2) hálózat (6) hálózatépítés (1) hálózatfejlesztés (1) havazás (1) heves (1) hibabejelentés (1) hibaelhárítás (1) hitler (1) (1) hogyan (1) honlapkészítés (3) hozzáadott érték (2) hozzáférés (1) hulladék (2) humor (23) idióta (1) informatika (2) informatikus (1) interjú (5) internet (3) intranet (1) ipad (1) ip cím (1) it (1) játék (1) jog (1) jogdíj (1) jogvédelem (1) kábel (1) kalkulátor (1) karbantartás (1) károly (1) kávé (1) képzés (2) kerékpár (1) keresés (1) kibocsájtás (1) kiszervezés (1) kkv (1) klassz (1) költségcsökkentés (7) komédia (1) kommunikacio (1) kompresszor (1) környezetbarát (6) környezettudatos (7) környezetvédelem (7) lan (1) lemeztelenítés (1) letöltés (1) linksys (1) linux (1) magyar vállalkozó (1) marketing (3) máv (3) megbízható (1) megoldás (1) microsoft (1) mikulas (1) mikulás (1) mosoly (1) napló (2) németország (1) neo (1) nhh (1) nógrád (1) noname (1) nyilvántartás (4) nyomtatás (1) nyomtató (1) olcsó (6) online marketing (1) online számlázás (1) online számlázó program (1) open source (1) párnacsata (1) pénz (2) poén (22) pofátlan ügyfél (1) portalanítás (2) portalanító (1) privát (1) probléma (1) programozó (3) rádió (1) reakció (1) reklám (2) rendszer (4) rendszerátvétel (2) rendszergazda (84) rendszerinformatikus (1) rendszerkarbantartás (4) rita (1) sávszélesség (1) sciennet (1) softbase (1) spam (5) spamfilter (2) spammer (3) spamszűrés (3) spamszűrő (2) spray (1) sysadminday (1) számítógép (6) számítógépbolt (1) számlázó program (1) szavazás (1) széndioxid (1) szerszám (1) szerverszoba (1) szerverterem (1) szerzői jog (1) szoftver (6) szoftvernyilvántartás (8) sztrájk (3) szűrő (1) takarítás (2) takarító (2) takarítónő (2) tárhely (1) távadminisztráció (2) távkarbantartás (1) távmunka (1) télapó (1) tisztítás (1) titok (1) toner (1) törvény (1) total commander (1) ünnep (1) végpont (1) veszélyes (1) vicc (23) video (1) vidi (1) világnap (1) virtuális (1) víruskereső (1) víruskommandó (1) vpn (1) webdesign (2) webdizájner (2) weblap (4) weboldal (3) webprogramozás (2) webtárhely (1) wifi (1) windows (2) windows 7 (1) winkler (1) yellow (1) Címkefelhő

3 ok, amiért sosem választanék amatőr rendszergazdát

2010.02.09. 22:57 dJw_

Az amatőrt értsd a legjobb értelmében a szónak: jó szakember, de nem ezzel foglalkozik hivatásszerűen.

Be kell vallanom valamit, de szerintem senki nem fog összeroppanni a hírtől - ha mégis, akkor én kérek elnézést. Tehát én is megbíztam egy külsős rendszergazdát, hogy Linux szerverünket felügyelje. Különösképpen nem mennék bele szakmai részletekbe, a lényeg az, hogy kezelni, használni tudom, be is állítok rajta egy webszervert meg ha kell levelezést is, de nem vagyok benne profi. Máshoz értek - pl blogolok, ahelyett, hogy linuxoni tanulnék :D

Tehát a 3 ok, amiért sosem válaszanék amatőr rendszergazdát:

  1. elérhetőség - számomra mindennél fontosabb, hogy bármikor el tudjam érni a rendszergazdánkat, ha szükségünk van rá. Ha leáll a szerver, vagy valami gond van vele, amit nem tudunk megoldani saját kútfőből, akkor jó, ha van kihez fordulni. Jegyzem meg gyorsan: az utóbbi 2 évben csak olyan gondok voltak, amik meghaladják egy átlag linuxos rendszergazda lelki világát. Így jár az ember, ha bonyolít.
  2. ár/érték arány - olcsóbb megfizetni egy profi szakembert magasabb havi díjjal, aki 5 perc alatt elhárítja a komoly problémákat is, mint várni 4-5 órát, esetleg napokat a megoldásra úgy, hogy közben állnak a szolgáltatások, amikből pénz van és esetleg emiatt üzleteket bukunk el.
  3. hozzáadott érték - ez az, amit egy amatőr sosem fog tudni előállítani. Én ide veszem az ügyfélszolgálatot, a hibabejelentések adminisztrációját, a pontos elszámolásokat, az előre értesítésket, tájékoztatásokat és különféle olyan ingyenes vagy ajándékba kapott szoftvereket vagy szolgáltatásokat, amikről nem is tudtam, hogy léteznek, amíg fel nem hívta rá figyelmemet a rendszergazda.

Nem is értem, hogy a legtöbb vállalkozó, cégvezető hogyan gondolhatja azt, hogy egy középiskolás srác vagy a társtulajdonos unokaöccse korrektul el fogja látni a cég rendszergazda feladatait. Bár lehet, hogy ott van a gond, hogy mást értünk korrekt ellátás alatt.

Neked mi a 3 legfontosabb ok, amiért profikra bízod a szakmunkát? Vagy Te miért nem bízod profikra?

12 komment

Címkék: biztonság felhasználó rendszergazda hozzáadott érték elérhetőség költségcsökkentés ár érték arány

A bejegyzés trackback címe:

https://rendszergazdak.blog.hu/api/trackback/id/tr161744294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

numlockholmes 2010.02.10. 00:42:42

A fiataloknak is el kell kezdeni valahol. Ha nem bízunk rá semmit mondván "ő még nem profi - semmit sem tett le az asztalra" akkor soha nem válik belőle rendes rendszergazda.

Épp az hogy a nagyok késnek a szervízzel, mert sokkal elfoglaltabbak a lelkes, azonnal pattanó fiatalokkal ellentétben.

Kérdés, hogy mennyire foglalkoztatja az embert a munkája:
www.youtube.com/watch?v=W8_Kfjo3VjU

J. McClane 2010.02.10. 06:42:42

Szerintem egy cég, ha megeteheti, akkor saját embert alkalmazzon rendszergazdának, ne küldőd, SLA-ban számoló embert. Az elkötelezettség, a lojalitás, és a céghez tartozás az ami nagyot dob a szolgáltatás minőségén.

csipkejozsika (törölt) 2010.02.10. 07:50:05

bauxit: nagyon nagy ez a videó, pár hónapja láttam először röhögtem egy sort :)

ma a bejegyzésről a véleményem nekem is az, hogy a kezdők akkor hova menjenek dolgozni ? mindenki papol arról jajj mert kezdő biztos lófa**t sem tud, de meglepő módon nem egy emberrel találkoztam már, akik a "nagy jártas gazdáknak" segítettek egy-egy dologban mert nem értettek hozzá =)
mellesleg néha azt érzem a tapasztaltabb rendszergazdáktól, hogy olyan kijelentéseket tesznek, hogy az rí le a dologról, hogy nincs elég munkájuk, ne hogy már a kezdő srác kapja meg helyettük a melót.. stb stb

szóval munkára visszatérve, egy pályakezdő rendszergazda hol kezdje el, kinél?! mert állásajánlatokat nézve, senki nem keres pályakezdőt.. :\

deejayy · http://deejayy.hu/ 2010.02.10. 07:57:01

Különösebben én sem vagyok IT-outsource párti, bár korábban pont egy ilyen cégnél / munkakörben dolgoztam.

Nálunk mindig meg voltak beszélve a nagyobb, szolgáltatási időn kívüli karbantartások, volt mindig valaki, aki telefonon elérhető volt, de ehhez legalább 3 emberre van szükség, a rendszergazda nem robot.

A kérdés mindig az igényeken van. Ha neked profi (mindenre van valami megoldása), 0-24 szolgáltatás kell, ahhoz egy ezzel foglalkozó céget kell megbízni, aki tudja mögé a szakember-gárdát adni, de az ilyen biztos, hogy nem lesz olcsó.

Mindennek vannak előnyei, hátrányai.

Meg persze vannak azok a cégek is, amik addig húzzák az SLA deadline-t, amíg csak lehet.

J. McClane 2010.02.10. 09:19:19

A fiatalok védelméről annyit, hogy nem rendszergazdaként kell kezdeniük, és nem is olyan munkában, ami időkritikus.
Én annó egy gyakorlott rendszergazda mellet kezdtem, és nőttem fel a feladathoz.Miután ő elment átvettem a helyét, szóval hagyjátok a fiatalok védelmét. aki nem elég agilis, vagy rögtön sokat akar, az ne is próbálkozzon. De igazából a kérdés nem ez volt, hanem, hogy milyen rendszergazdát nem érdemes választani.

Én még mindig a full time rendszergazda mellet vagyok, őrá lehet számítani, és a főnökének nagyobb ráhatása van, mint egy külsős szerződött félre, akit csak a szerződés köt.

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2010.02.10. 09:41:06

Az alap kérdés az, hogy miért bíznád profikra vagy miért nem? :)

Aki kezdő a szakmában, az menjen el segédnek egy tapasztalt rendszergazda mellé, de egyébként erről egyáltalán nem szólt a post :)

Az amatőr az ebben az értelmezésben a hobbi rendszergazda, aki délután beugrik és megoldja a problémát, közben meg lehet, hogy rendőr vagy targoncás vagy bármi.

A profi pedig az, aki napi munkaidejében rendszergazda és ez a feladata. Ez lehet külsős cég, lehet egyéni vállalkozó vagy főállásban alkalmazott is. A lényeg, hogy ez a munkaköre.

Midezek mellett teszem hozzá, hogy egy ilyen értelemben vett profi is lehet kezdő, és egy amatőr is lehet rutinos öreg róka.

ba3525 2010.05.21. 21:27:17

Hello mindenkinek! Én Rendszergazdának tanulok Egyetemen, és szerintem a mai gondolkodási mód sokszor az, hogy amit én jól tudok azt nem osztom meg egy kezdővel mert akkor akár a fejemre is nőhet :) Különben épp most kerestem gyakorlati helyet, nagyon sok helyen elutasítottak és persze, hogy csak protekció által tudtam bekerülni egy helyre ott is azt mondták aláírják a pappírt mintha itt voltam volna és kész, de én mondtam hogy nekem az nem jó mert tanulni akarok és így egyeztünk meg 3 hétben. Remélem valami rám ragad. Egyébként lenne egy kérdésem jobban azokhoz akik már a rendszergazdaságban :) benne vannak egy ideje. Nem igazán tanítanak nekünk Linux-os dolgokat, nagyon minimális szinten. Mindenképpen kell a linux tudás, vagy anélkül is lehet az ember jó rendszergazda?

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2010.05.22. 10:22:15

@ba3525: az alapokkal nem árt tisztában lenni, legalább azért, hogy tudd mondani, hogy erre a feladatra egy Linux rendszer alkalmasabb, mint egy Windows vagy akármi más; hogy ismerd a lehetőségeit és a korlátait a Linuxnak. Ez fontos szerintem.

Amphetamine 2011.08.11. 14:11:18

tapasztalat, hogy a nagy öregek a döglusták! a fiatalok ált. pattognak, még este is, ha olyan a gond. de egy 40+ éves embertől (akinek még családja is van) ne várjuk az esti pattogást, van mikor a megmozdulása is olyan kínnal-keservvel megy (leolvasható az arcáról), hogy már előre tudod, sok idő lesz így mire a probléma elhárul!

Ferenc Kutas 2013.08.12. 19:31:06

Amphetamine - nem hiszem, hogy lehet olyan általános tapasztalat, hogy az öregek ilyenek, a fiatalok meg olyanok. Ez hozzáállás és ambíció kérdése, nem a koré.
Láttam ilyet is, olyat is. Nekem "koros" rendszergazdának fontos, hogy a rendszereim 7x24 órában menjenek. A család ellenére (feleség, 4 gyerek, 1 kutya :) ), ha kell éjjel kimegyek a pulykatelepre vagy be a céghez. A karbantartásokat hétvégére és/vagy éjszakára tesszük.

Ferenc Kutas 2013.08.12. 19:31:50

A kezdő vagy nem kezdő kérdéshez.
Itt sem alapjábanvéve a kor a kérdés, hanem a tapasztalat. Ki akarna egy frissen szimulátoron vizsgázott pilóta gépén repülni? Ott konkrétan megvannak a szabályok, itt nincsenek. A gimis fiamat, aki programozó akar lenni, elküldtem villanyszerelőkhöz nyári kétkezi munkára. Lássa, tapasztalja, csinálja! Rendszergarázdaságból én képzem. Nem félek, ha kikerül mi lesz vele, meg fogja állni a helyét ...

Ferenc Kutas 2013.08.12. 19:36:54

Kell-e a Linux?
Mindent összevéve szerintem nem érdemes kihagyni, főleg ha fontos a megbízhatóság, rendelkezésreállás. Elkötelezett híve vagyok a Debiannak, ettől még nem csinálok vallási kérdést belőle. A hatlap-fejű csavart sem csillag csavarhúzóval tekergetjük. Mindent azzal kell csinálni, amivel a legkönnyebb, legcélszerűbb.
süti beállítások módosítása