Az amatőrt értsd a legjobb értelmében a szónak: jó szakember, de nem ezzel foglalkozik hivatásszerűen.
Be kell vallanom valamit, de szerintem senki nem fog összeroppanni a hírtől - ha mégis, akkor én kérek elnézést. Tehát én is megbíztam egy külsős rendszergazdát, hogy Linux szerverünket felügyelje. Különösképpen nem mennék bele szakmai részletekbe, a lényeg az, hogy kezelni, használni tudom, be is állítok rajta egy webszervert meg ha kell levelezést is, de nem vagyok benne profi. Máshoz értek - pl blogolok, ahelyett, hogy linuxoni tanulnék :D
Tehát a 3 ok, amiért sosem válaszanék amatőr rendszergazdát:
- elérhetőség - számomra mindennél fontosabb, hogy bármikor el tudjam érni a rendszergazdánkat, ha szükségünk van rá. Ha leáll a szerver, vagy valami gond van vele, amit nem tudunk megoldani saját kútfőből, akkor jó, ha van kihez fordulni. Jegyzem meg gyorsan: az utóbbi 2 évben csak olyan gondok voltak, amik meghaladják egy átlag linuxos rendszergazda lelki világát. Így jár az ember, ha bonyolít.
- ár/érték arány - olcsóbb megfizetni egy profi szakembert magasabb havi díjjal, aki 5 perc alatt elhárítja a komoly problémákat is, mint várni 4-5 órát, esetleg napokat a megoldásra úgy, hogy közben állnak a szolgáltatások, amikből pénz van és esetleg emiatt üzleteket bukunk el.
- hozzáadott érték - ez az, amit egy amatőr sosem fog tudni előállítani. Én ide veszem az ügyfélszolgálatot, a hibabejelentések adminisztrációját, a pontos elszámolásokat, az előre értesítésket, tájékoztatásokat és különféle olyan ingyenes vagy ajándékba kapott szoftvereket vagy szolgáltatásokat, amikről nem is tudtam, hogy léteznek, amíg fel nem hívta rá figyelmemet a rendszergazda.
Nem is értem, hogy a legtöbb vállalkozó, cégvezető hogyan gondolhatja azt, hogy egy középiskolás srác vagy a társtulajdonos unokaöccse korrektul el fogja látni a cég rendszergazda feladatait. Bár lehet, hogy ott van a gond, hogy mást értünk korrekt ellátás alatt.
Neked mi a 3 legfontosabb ok, amiért profikra bízod a szakmunkát? Vagy Te miért nem bízod profikra?