Bizonyára mindenki tisztában van azzal a ténnyel, hogy egy drágább autó valamivel tovább kitart, mint egy olcsóbb ugyanolyan használat mellett. Ugyanez igaz a mosógépre is. Nem meglepő módon a számítástechnikai cuccokra is.
Bár nincsenek túlzottan jelentős különbségek már tudásban a azonos kategóriás termékek között, mert a verseny mégiscsak verseny, azonban nem árt tisztában lenni pár dologgal, mielőtt pénzt adsz valamiért.
Egy komoly márka általában magasabb minőséget képvisel, mint a noname gyártók. Nem a marketing erejéről van szó, de ha hálózati eszközökről beszélünk, akkor az igazán komoly minőség a Cisco és Linksys termékeknél kezdődik. Ezek jelentősen drágábbak - bár egyre olcsóbbak -, mint más termékek, viszont cserébe 3 év után is működni fognak hidegben is és melegben is.
A rendszergazda bár nem gazdasági szakember, mégis oda kell figyeljen a saját érdekében is arra, hogy mit vásárol, illetve mit vásároltat a céggel. Ki az a bolond, aki szereti évente vagy félévente a routereit, számítógépeit cserélgetni, telepítgetni, beállítgatni stb...
Számold ki, ha egy Linksys termék 15.000 Ft, egy ugyanazt tudó noname termék 8.000 Ft, és 5 éves időszakban nézzük, a noname terméked jó eséllyel 1,5-2 évente tönkremegy... Ekkor azt kapjuk, hogy a Linksys terméked 15.000 Ft, a noname terméked 1,5 éves esetben 32.000 Ft, 2 éves esetben 24.000 Ft. Tehát a drágább ez esetben is olcsóbb.
Ezt pedig ajánlom minden vásárlások felett döntő ember figyelmébe is. Nem csak számítástechnikai termékek esetében. És mielőtt bárki megvádolna, hogy a Linsyst reklámozom, részemről tökre mindegy, hogy Linksys, Cisco vagy Intel, Dell, Toshiba... a lényeg a minőség.
Rendszergazdában is a drágább az olcsóbb
Ja igen. Cégvezetőknek pedig felhívom a figyelmét, hogy az olcsó rendszergazda ugyanúgy nem tudja azt a minőséget nyújtani, mint a drágább. Ez pedig abból a logikus érvelésből kövtkezik, miszerint a drágább szolgáltatónak több pénze van fejlesztésre, képzésre stb.
Másrészről kevesebb ügyfél kiszolgálásából teremti meg ugyanazt a pénzmennyiséget, ami az adott színvonal eléréséhez kell. Ebből pedig az következik, hogy nincs túlterhelve, agyonhajszolva és így jobban oda tud figyelni a meglévő ügyfelekre. Rád is.
Kevesebb ügyfelet profin kiszolgálni még mindig jobb megoldás, mint sok ügyfelet kritikán aluli minőségben.