Említettem egy előző írásban, hogy vannak megfelelő módszerek a rendszergada tevékenységének pontos nyomonkövetésére. Még úgy is, ha nem értünk hozzá. Mit kell kérjünk, mit kell mondanunk, ha azt akarjuk, hogy nyilván legyen tartva mit csinál a rendszergazda?
A kulcsszó a CMS (Client Management System - Ügyfél Kezelő Rendszer). Kérjük meg a rendszergazdánkat, hogy használjon CMS-t a munkája nyilvántartására.
De mit is tud a CMS?
Több CMS létezik a világon, mind-mind mást tud, de általánosságban elmondható, hogy a CMS-ekben vezethetőek a következőket:
- munkaidőnyilvántartás
- hibabejelentések
- hibabejelentések megoldásának üteme, menete, időtartama
- hibát bejelenteni jogosult felhasználók
A fenti nyilvántartásokból remek kimutatások, statisztikák készíthetőek, úgy mint:
- leggyakoribb hibabejelentők
- a leggyakoribb hibajelenségek
- a legproblémásabb területek
- a bejelentés szempontjából legaktívabb időszakok
Nem kell komoly szaktudás ahhoz, hogy megállapítsuk a fenti listák alapján, hogy a legaktívabb időszakokra érdemes-e bővíteni esetleg a rendszergazda csapatot. Esetleg olyan kevés a bejelentés az év nagy részében, hogy jobban jár a cég, ha egy külső rendszergazda céget bíz meg a feladatok elvégzésével?
Ilyen kimutatások alapján sokkal könnyebb ésszerű és költséghatékony döntéseket hozni.