Van szüksége a renszergazdának kommunikációs képességre? Egyértelműen igen. Gondolhatnánk. És tévednénk részben. Attól függ milyen feladatra keressük a rendszergazdát.
Természetesen a legtöbb rendszergazda feladatai közé tartozik a felhasználók menedzselése is. Itt komoly kommunikációs, pszichológiai és empatikus kihívásokkal kell szembenéznie a rendszergazdának. Tréfán kívül, gondoljunk bele, hogy a titkárnőn és HR-esen kívül talán a rendszergazda az egyetlen olyan ember, akinek a cég minden munkatársával kell kapcsolatot tartania.
Érdemes hát a rendszergazda felvételijénél rákérdezni, esetleg megvizsgálni, hogyan reagál a stresszes helyzetekre. Mennyire bírja elviselni az idegesítő embereket, hogy kezeli a tudálékos és mindig okosabb munkatársakat?
A rendszergazda munkájának nagy részét nem a számítógépekkel való feladatok teszik ki, hanem a felhasználókkal való kommunikáció.
Természetesen a fentiek nem érvényesek, csak minimális mértékben, ha a rendszergazda sepciális feladatkört lát el és nem találkozik felhasználókkal. Ilyen eset például, ha kifejezetten szerverek felügyeletére keresünk embert.