Mit kell tenni, ha fel akarunk mondani a rendzergazdának? Fontos kérdés, mert a rendszergazda a cég minden információjához hozzáférhet, mindenki jelszavát ismerheti és átírhatja. Ha rendszergazda eltávolításra kerül a cégnek számolnia kell azzal az esettel, hogy egy újabb igen komoly ellenséget szerzett.
Hogyan mondjunk fel a rendszergazdának?
Általában két módon lehet felmondani egy rendszergazdának: azonnali hatállyal és felmondási idővel.
Főállású rendszergazda esetén az azonnali hatály a jó megoldás - természetesen a körülményektől is nagyban függ. A jó rendszergazda tisztában van vele, hogy bármilyen károkozási kísérlete kiderülhet és akkor vége a pályafutásának, per, börtön várhat rá.
Azonban többen ezt nem gondolják át, vagy vállalják a rizikót. Elvégre egy teljesen letörölt rendszerről már igen nehéz megmondani miért törlődött le, s mindez a távozás után pár hónappal időzítve... nem sokan gondolnak az előző rendszergazdára.
A legjobb védekezés a támadás, azaz vegyünk fel egy másik rendszergazdát, vagy bízzunk meg az átmeneti időre egy rendszergazda céget. Minderről nem szokás szólni az elküldeni kívánt rendszergazdának. Optimális esetben az új rendszergazda megváltoztat minden hozzáférési jelszót az idő alatt, amíg a cég vezetője vagy illetékese közli a régi rendszergazdával a hírt, s azt, hogy letiltották minden hozzáférését.
A rendszergazda cég esetében más a helyzet, ugyanis egy cég munkatársai csapatban dolgoznak, így ott jobban működik az önkontroll. Másrészt a rendszergazda cég alkalmazottainak vannak más feladatai is, más bevételi forrásai. Egy ügyfél felmondása nem jelenti automatikusan a dolgozó fizetésének megszűnését is.