Rendszergazda cégek listája:

www.doit.hu
www.helpdeskcenter.hu
www.docca.hu

(Ez fizetett hirdetési blokk.)

HTML

Rendszergazda cégek listája:

www.doit.hu
www.helpdeskcenter.hu
www.docca.hu

(Ez fizetett hirdetési blokk.)

A rendszergazda blogja

Amiről egy rendszergazda beszélni tud. Mit vegyél figyelembe, ha rendszergazdát keresel, vagy rendszergazda céget? És mire figyelj, ha rendszergazda vagy? És minden egyéb, ami rendszergazda...

Friss topikok

Címkék

adaptív (1) adaptív szűrő (1) adatbiztonság (10) adatkezelés (5) adatkezéls (1) adatvédelem (6) adó (1) ajánlat (2) ákos (2) alkalmi (1) állás (1) antivírus (1) ár (2) árak (1) áram (2) áramfelhasználás (2) artisjus (1) átalánydíj (1) ateo (1) baracomp (1) barazsy (1) biztonság (4) bkv (3) bódis (1) bolt (1) bsd (1) cég (2) cisco (1) cms (1) cube (1) dokumentáció (1) domain (1) drága (6) eldobható (1) elérhetőség (1) email (1) eszközök (1) e mail (2) fejlesztés (1) felhasználó (6) felmondás (1) festék (1) garamszegi (1) garancia (2) géppark (1) google (2) hálózat (6) hálózatépítés (1) hálózatfejlesztés (1) havazás (1) heves (1) hibabejelentés (1) hibaelhárítás (1) hitler (1) (1) hogyan (1) honlapkészítés (3) hozzáadott érték (2) hozzáférés (1) hulladék (2) humor (23) idióta (1) informatika (2) informatikus (1) interjú (5) internet (3) intranet (1) ipad (1) ip cím (1) it (1) játék (1) jog (1) jogdíj (1) jogvédelem (1) kábel (1) kalkulátor (1) karbantartás (1) károly (1) kávé (1) képzés (2) kerékpár (1) keresés (1) kibocsájtás (1) kiszervezés (1) kkv (1) klassz (1) költségcsökkentés (7) komédia (1) kommunikacio (1) kompresszor (1) környezetbarát (6) környezettudatos (7) környezetvédelem (7) lan (1) lemeztelenítés (1) letöltés (1) linksys (1) linux (1) magyar vállalkozó (1) marketing (3) máv (3) megbízható (1) megoldás (1) microsoft (1) mikulas (1) mikulás (1) mosoly (1) napló (2) németország (1) neo (1) nhh (1) nógrád (1) noname (1) nyilvántartás (4) nyomtatás (1) nyomtató (1) olcsó (6) online marketing (1) online számlázás (1) online számlázó program (1) open source (1) párnacsata (1) pénz (2) poén (22) pofátlan ügyfél (1) portalanítás (2) portalanító (1) privát (1) probléma (1) programozó (3) rádió (1) reakció (1) reklám (2) rendszer (4) rendszerátvétel (2) rendszergazda (84) rendszerinformatikus (1) rendszerkarbantartás (4) rita (1) sávszélesség (1) sciennet (1) softbase (1) spam (5) spamfilter (2) spammer (3) spamszűrés (3) spamszűrő (2) spray (1) sysadminday (1) számítógép (6) számítógépbolt (1) számlázó program (1) szavazás (1) széndioxid (1) szerszám (1) szerverszoba (1) szerverterem (1) szerzői jog (1) szoftver (6) szoftvernyilvántartás (8) sztrájk (3) szűrő (1) takarítás (2) takarító (2) takarítónő (2) tárhely (1) távadminisztráció (2) távkarbantartás (1) távmunka (1) télapó (1) tisztítás (1) titok (1) toner (1) törvény (1) total commander (1) ünnep (1) végpont (1) veszélyes (1) vicc (23) video (1) vidi (1) világnap (1) virtuális (1) víruskereső (1) víruskommandó (1) vpn (1) webdesign (2) webdizájner (2) weblap (4) weboldal (3) webprogramozás (2) webtárhely (1) wifi (1) windows (2) windows 7 (1) winkler (1) yellow (1) Címkefelhő

Interjú Vidi Ritával, a Vírus Kommandő főparancsnokával

2009.03.30. 01:00 dJw_

Vidi Rita

Vidi Rita vagyok, a Vírus Kommandó Főparancsnoka :) Ezt a titulust egyszer egy olvasómtól kaptam, azóta már többen rászoktak a használatára, talán azért, mert olyan parancsnokos vagyok. A Vírus Kommandó égisze alatt a kisvállalkozások vírusvédelmi és adatvédelmi szempontból fontos információval való ellátottságának színvonalát növeljük. Kimondottan nem a szoftveres megoldásokat javasoljuk elsősorban, hanem a kellő információk birtoklására helyezzük a hangsúlyt, hiszen nyilvánvaló tény, hogy a felhasználók még nagyon-nagyon sokat tudnának hozzátenni a biztonsági szint emeléséhez, ha egyáltalán tudnák, mit kell tenniük.

Egyébként még nagyon sok mindennel foglalkozom, de mindig a felhasználókkal, olvasóimmal való kapcsolattartás okozza a legnagyobb örömet számomra.

1. Szerinted mit jelent rendszergazdának lenni?

Az én olvasatomban, figyelembe véve a célközönségemet - otthoni felhasználók és egészen kicsi, néhány fős, akár online vállalkozások - a rendszergazda az, aki leveszi a vállalkozó, vezető válláról a számítástechnikai eszközökkel, hálózatokkal kapcsolatos problémák, sőt, a szinten tartás megoldását is. Ezen belül persze rengeteg speciális lehetőség létezik, nagyon fontosnak tartom, ezért kiemelném a kommunikációt és a megfelelő tájékoztatást, informálást.

2. Szerinted milyen a jó rendszergazda?

A jó rendszergazda képes a cégvezető és a felhasználó fejével IS gondolkodni, ami kimondottan nehéz feladat lehet. A jó rendszergazda türelmes, vidám, nyitott, és nem néz alapból másokat hülyének (elnézést a kifejezésért :)). Van egy mániám a rendszergazdákkal kapcsolatban: a jó rendszergazda bevallja, hogy mihez NEM ért. Ez nem szégyen, ez nem titkolni való dolog, egyszerűen a korlátaink ismerete és elismerése rengeteg félreértéstől, gondtól kímél meg minket. Nem kell ezt nagy dobra verni, csak tudatosítani kell, aztán persze a gyengébb területekre rá lehet erősíteni. A gyenge terület lehet akár a kommunikációs készség is, nem kimondottan szakmai területre gondoltam.

3. Ha informatikai témakörben keresel szakembert, mi az elsődleges szempontod és mi a többi szempontod, ami alapján egy jelöltről eldöntöd, hogy alkalmas-e?

Nagyon ritkán van ilyesmire szükségünk, hiszen mi számítástechnikai szervizeléssel is foglalkozunk (lakosság felé jórészt), számítástechnikai boltunk van. Természetesen olykor bizonyos részterületek szakértőihez kell fordulnunk, mert az az egyszerűbb és gyorsabb. A lényeg ilyenkor az, hogy értsük egymás nyelvét, tudjunk együtt dolgozni.

4. Mi a legfontosabb, amit egy rendszergazdának meg kell tennie szerinted?

Ez helyzettől és megbízótól is függhet szerintem. Biztosan vannak olyan cégvezetők, vállalkozók - ha maradunk a kisvállalati szféránál -, akik tudni sem akarnak semmiről, mindent a rendszergazda kezébe tesznek. Persze felelősséget is. Ezt nem tartom helyesnek. A rendszergazda olyan, mint egy jó gazda, ez nem merülhet ki abban, hogy telepítget, problémákat old meg. Sokkal fontosabb a megelőzés, de ehhez meg elengedhetetlen a megfelelő információ áramlása. Tehát a rendszergazdának rengeteg, nagyon fontos teendője kell, hogy legyen egy cégnél. Ha ez nem valósul meg, akkor félő, hogy csak dísznek van...

5. Fontos a nyilvántartás egy informatikus életében? Te használsz valamilyen nyilvántartást a munkádról? Ha vezeted rendszeresen, mivel veszed rá magad arra, hogy mindig használd?

Minden munkakörben fontos valamiféle nyilvántartás, dokumentáció, de nem ragaszkodom szorosan ezekhez, maximum akkor, ha méréshez szükségesek (mondjuk vevői megelégedettség, munkák elkészültségi foka, stb.). Én azt az elvet vallom, hogy feleljünk meg maximálisan a törvényeknek, a szabályokat, nyilvántartások szükségességét úgy alkossuk meg, hogy azok előre vigyék a munkát, ne pedig hátráltassák. Előző életemben minőségbiztosítási tanácsadóként a szabályok betartatása volt a feladatom. Cirka 1600 oldalnyi szabály betartatása. Imádtam azt mondani, hogy: oké, ezt most megszegjük, mert ellent mond a józan paraszti észnek, és akadályozza a termelést. Ez a kulcs: józan paraszti ész. De nevezhetjük józan rendszergazdai észnek is!

6. Mi a véleményed, egy cégvezetőnek mennyit kell informatikára költenie? Tudnál tippeket adni más cégvezetőknek?

Ó, ez kedvenc témám. Először is, az informatikára való költés az tulajdonképpen befektetés. Ha ezt egy cégvezető nem látja, akkor vagy nincs még rá pénze és ez által nem akarja meglátni a lényeget. Ebben az esetben remélhetőleg ez csak egy átmeneti állapot, és nem lesz belőle berögződés. A másik lehetőség, hogy olyannyira fogalma sincs az informatikáról, hogy szükséges rossznak, kizárólag kényszerűségnek tekinti.

Nincs könnyű helyzetben az a rendszergazda, akitől ilyen körülmények között várnak el eredményeket és teljesítményt. A cégvezetőknek azt javaslom, hogy beszélgessenek eleget a rendszergazdájukkal ahhoz, hogy a szükséges mértékben képben legyenek az informatikai eszközök, szolgáltatások minőségét illetően, így kevésbé fognak mellényúlni a döntéseknél, ugyanakkor sokkal jobb eszközeik lehetnek, mint azt első nekifutásra gondolnák.

7. Mit jelent számodra az olcsó megoldás?

Nem vagyok egy megrögzött márkafüggő, ugyanakkor azt is látom, hogy bizonyos megoldások tulajdonképpen csak drágán érhetőek el. Természetes, hogy minden vállalkozás, minden egyes fillér sorsát pontosan szeretné követni, sőt szabályozni. Az árakat látva gyorsan átcsap a tervezés a "jó lesz nekünk az olcsóbb, sőt legolcsóbb is!" gondolatmenetbe. Ez sosem jó dolog.

Csak azért ne döntsünk valami mellett, mert olcsó. Ha olcsón veszünk valamit, akkor nem is biztos, hogy kell! Ezt bővebben is ki tudnám fejteni, de a gyakorlatban minden olvasó tapasztalni fogja majd ennek a mondatnak a jelentőségét. Természetesen nem azt mondom, hogy azonnal dobáljunk ki milliókat az ablakon, nehogy az „olcsójános” kategória gyanújába keveredjünk, de legyenek fenntartásaink az olcsó termékekkel szemben. Ugyan ez vonatkozik az álomszerűen olcsó szakemberekre...

8. Milyen eszközöket használsz a munkatársaiddal, ügyfeleiddel és partnereiddel való kapcsolattartásra?

Egyértelműen az e-mailt használom a leghangsúlyosabban, akár azonnali üzenetekről, akár időzített levelekről van szó. Erre persze nem mindenki "alkalmas", ezért olykor bevetem a sokat szidott MSN-t, de leginkább a skype-ot. Még ide sorolnám a postai leveleket is. A telefon szinte teljes egészében kimarad az én életemből, nyilván az online üzleti modellem is elősegíti ezt. A boltunkban megállás nélkül csörög a telefon. Érdekes módon CRM rendszert egyáltalán nem használunk. Nincs rá igényünk.

9. És jöjjön két személyes kérdés: mi a kitűzött célod, amit leginkább szeretnél elérni? Miért éppen az?

Hú, ez szuper jó kérdés, mert most mindennek ellent fogok mondani: egyértelműen a saját személyes céljaim szerepelnek első helyen hosszú és rövid távon is. Ugyanakkor, sikerült olyan területet választanom - vagy "ő" választott engem? -, ami hobbi. A személyiségemhez nagyon passzol ez a "egy kicsit jobban beleástam magam a témába, szívesen átadom amit tudok" jellegű dolog, amit online csinálok. Tehát nálam nagyon összefonódik a munka és a szórakozás.

10. Mi motivál a munkád során, a mindennapjaidban?

Egyértelműen az, hogy számítanak rám, várnak rám, várják az írásaimat, a hangomat, a megnyilvánulásaimat. Az, hogy önmagam lehetek teljes egészében, megjátszás és alakoskodás nélkül, és anélkül, hogy bárki kényének-kedvének meg kellene felelnem. Ezért öröm a munka. 30 éves koromig arról álmodtam, hogy olyan életet szeretnék, amiben délben kelhetek.. Most, 35 évesen az álmom már egészen más: szeretek korán kelni, és az e-mailjeimet olvasgatni :).

10+1. Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Kérdésem: Hogyan, miben, milyen mértékben érinti a válság a cégedet? Különösképp az informatikai eszközökre és a rendszergazdai, szakemberi gárdára tekintettel.

Barazsy Ákos, az előző interjúalanyunk kérdése: Mi a tapasztalatod a munkavállalók munkavállalási kedvének trendjéről és merre tartanak ma a rendszergazdák?

Utóbbi időben több életkorból is kerültek ki munkára jelentkező munkavállaló jelöltek a cégünknél. Az a tapasztalatom, hogy a munkavállalói kedv általában csak addig él, amíg meg nem kapják a kiválasztottak a munkát. Utána már munkakerülési kedv a jellemző. (Minél kevesebb munka elvégzése, minél kisebb energiaráfordítással.) Siralmas, de a fiatalok leginkább fekve, cigivel a szájukban szeretnének dolgozni, az sem gond, ha karnyújtásnyira van a kávé. Nyilván ez szélsőséges vélemény részemről, viszont kőkemény, gyakorlati tapasztalat!

Persze tudok jó példát is hozni: a Linux tananyagunk összeállításához szakembert - mellékállásban rendszergazda :) - kértem meg, és egy az egyben azt kaptam, amit akartam, határidőre.

Nyilván egy cégvezetőnek az a feladata, hogy az igazán alkalmas munkaerőt aztán motiválja is, de ez nagyon összetett dolog, ráadásul nem is alkalmas minden vezető igazi vezetésre... Tehát nem mindig a munkavállaló hibája! De ha valaki elhivatott, dolgozni akar, jelen esetben rendszergazdaként, akkor biztos vagyok benne, hogy meg fogja állni a helyét, de a biztonság kedvéért nézzen utána az önmotivációs technikáknak, és a kommunikáció rejtelmeinek is.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú rendszergazda rita vidi víruskommandó

A bejegyzés trackback címe:

https://rendszergazdak.blog.hu/api/trackback/id/tr70995931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása