HTML

Rendszergazda cégek listája:

www.doit.hu
www.helpdeskcenter.hu
www.docca.hu

(Ez fizetett hirdetési blokk.)

A rendszergazda blogja

Amiről egy rendszergazda beszélni tud. Mit vegyél figyelembe, ha rendszergazdát keresel, vagy rendszergazda céget? És mire figyelj, ha rendszergazda vagy? És minden egyéb, ami rendszergazda...

Friss topikok

Címkék

adaptív (1) adaptív szűrő (1) adatbiztonság (10) adatkezelés (5) adatkezéls (1) adatvédelem (6) adó (1) ajánlat (2) ákos (2) alkalmi (1) állás (1) antivírus (1) ár (2) árak (1) áram (2) áramfelhasználás (2) artisjus (1) átalánydíj (1) ateo (1) baracomp (1) barazsy (1) biztonság (4) bkv (3) bódis (1) bolt (1) bsd (1) cég (2) cisco (1) cms (1) cube (1) dokumentáció (1) domain (1) drága (6) eldobható (1) elérhetőség (1) email (1) eszközök (1) e mail (2) fejlesztés (1) felhasználó (6) felmondás (1) festék (1) garamszegi (1) garancia (2) géppark (1) google (2) hálózat (6) hálózatépítés (1) hálózatfejlesztés (1) havazás (1) heves (1) hibabejelentés (1) hibaelhárítás (1) hitler (1) (1) hogyan (1) honlapkészítés (3) hozzáadott érték (2) hozzáférés (1) hulladék (2) humor (23) idióta (1) informatika (2) informatikus (1) interjú (5) internet (3) intranet (1) ipad (1) ip cím (1) it (1) játék (1) jog (1) jogdíj (1) jogvédelem (1) kábel (1) kalkulátor (1) karbantartás (1) károly (1) kávé (1) képzés (2) kerékpár (1) keresés (1) kibocsájtás (1) kiszervezés (1) kkv (1) klassz (1) költségcsökkentés (7) komédia (1) kommunikacio (1) kompresszor (1) környezetbarát (6) környezettudatos (7) környezetvédelem (7) lan (1) lemeztelenítés (1) letöltés (1) linksys (1) linux (1) magyar vállalkozó (1) marketing (3) máv (3) megbízható (1) megoldás (1) microsoft (1) mikulás (1) mikulas (1) mosoly (1) napló (2) németország (1) neo (1) nhh (1) nógrád (1) noname (1) nyilvántartás (4) nyomtatás (1) nyomtató (1) olcsó (6) online marketing (1) online számlázás (1) online számlázó program (1) open source (1) párnacsata (1) pénz (2) poén (22) pofátlan ügyfél (1) portalanítás (2) portalanító (1) privát (1) probléma (1) programozó (3) rádió (1) reakció (1) reklám (2) rendszer (4) rendszerátvétel (2) rendszergazda (84) rendszerinformatikus (1) rendszerkarbantartás (4) rita (1) sávszélesség (1) sciennet (1) softbase (1) spam (5) spamfilter (2) spammer (3) spamszűrés (3) spamszűrő (2) spray (1) sysadminday (1) számítógép (6) számítógépbolt (1) számlázó program (1) szavazás (1) széndioxid (1) szerszám (1) szerverszoba (1) szerverterem (1) szerzői jog (1) szoftver (6) szoftvernyilvántartás (8) sztrájk (3) szűrő (1) takarítás (2) takarító (2) takarítónő (2) tárhely (1) távadminisztráció (2) távkarbantartás (1) távmunka (1) télapó (1) tisztítás (1) titok (1) toner (1) törvény (1) total commander (1) ünnep (1) végpont (1) veszélyes (1) vicc (23) video (1) vidi (1) világnap (1) virtuális (1) víruskereső (1) víruskommandó (1) vpn (1) webdesign (2) webdizájner (2) weblap (4) weboldal (3) webprogramozás (2) webtárhely (1) wifi (1) windows (2) windows 7 (1) winkler (1) yellow (1) Címkefelhő

Interjú Garamszegi Károllyal, az ATEO Bt. vezetőjével

2009.04.20. 01:00 dJw_

Garamszegi Károly

14 éve foglalkozom informatikával, azon belül is számítógépes hálózatokkal és internetes biztonsággal. Az utóbbi években a fókuszom egyre inkább az üzemeltetési kérdések felé, s azok vezetői vonatkozási irányába mozdultak el. Ennek alapján jelenleg a vezetői informatikai tanácsadás, és vezetői szempontból (is) jól üzemeltetett informatikai infrastruktúra az általam legérdekesebbnek tartott terület.

1. Szerinted mit jelent rendszergazdának lenni?

Én ebben a szóban a "gazdát" emelem ki, annak is hagyományos értelmében, csakúgy, mint a régi mondásban: "a gazda szeme hizlalja a jószágot". Véleményem szerint akkor jó egy rendszergazda, ha az üzemeltetett rendszerre sajátjaként gondol, érzi és kezeli. Olyan egyszerű de mégis fontos apróságokra gondolok, mint pl, hogy akkor is ránéz-e a rendszerre, ha nem kapott hibabejelentést, vagy törődik-e azzal, hogy miként lehetne jobbá tenni (és most nem a "lassú a szerver, csinálj valamit!" kezdetű motivációra gondoltam).

2. Szerinted milyen a jó rendszergazda?

Ezt az előző kérdésben azt hiszem, megválaszoltam. Itt tenném hozzá, hogy nem értek egyet azzal az elterjedt nézőponttal, hogy akkor jó egy rendszergazda, ha soha nem látod. Szerintem egy rendszergazdának igenis kommunikálnia kell a vezetés felé, s egyfajta tanácsadói szerepet is be kell töltenie.

3. Ha informatikai témakörben keresel szakembert, mi az elsődleges szempontod és mi a többi szempontod, ami alapján egy jelöltről eldöntöd, hogy alkalmas-e?

Alapvetően jó embert keresek, s csak aztán nézem meg, hogy milyen szakember. Arra gondolok, hogy legyen megbízható, felelősségteljes és legyen realitásérzéke. Szakmai szempontokat tekintve pedig kettéválasztanám a válaszomat és bankos szlenget használva válaszolnék: back-office munkakörben kizárólag a szakmai hozzáértés, tapasztalat számít, front-office munkakörben nálam egyenlő súllyal esik latba a szakmai tapasztalat és a kommunikációképesség, szocializálódási hajlam is.

4. Mi a legfontosabb, amit egy rendszergazdának meg kell tennie szerinted?

Meg kell értenie, hogy felelősséget vállal egy cég vagy iroda működéséért.

5. Fontos a nyilvántartás egy informatikus életében? Te használsz valamilyen nyilvántartást a munkádról? Ha vezeted rendszeresen, mivel veszed rá magad arra, hogy mindig használd?

Szerintem ebben a szakmában is legalább olyan fontos, mint a többiben. Rendszeres nyilvántartást vezetünk az összes elvégzett munkáról, hibajegyről, megoldásokról, illetve a belső projektekről. A motiváció pedig az öröm, mikor látjuk a statisztikákból, hogy sikerült valamilyen működési paraméteren javítanunk, valamelyik ügyfelünk rendszerében a hibabejelentések száma lecsökkent, vagy ugyanazt a feladatot már rövidebb idő alatt is el tudjuk végezni.

6. Mi a véleményed, egy cégvezetőnek mennyit kell informatikára költenie? Tudnál tippeket adni más cégvezetőknek?

Remélem nem köveznek meg a kollégák, de szerintem a lehető legkevesebbet, ami még középtávon megfelel a cég stratégiájának. Azt a tippet adnám más cégvezetőknek, hogy informatikai beruházásaik során ne vegyenek meg semmit, aminek nem látják a konkrét hasznát. Mi nagyon jók vagyunk misztikus informatikai kifejezésekben, de ha ezt nem tudjuk lefordítani mindennapi előnyökre, akkor ne tessék tőlünk ezt megvenni.

7. Mit jelent számodra az olcsó megoldás?

Az olcsót én a költség és a megtermelt haszon viszonylatában értem: olcsónak mondom, ami várhatóan több hasznot hajt, mint amennyi költséget támasztott.

8. Milyen eszközöket használsz a munkatársaiddal, ügyfeleiddel és partnereiddel való kapcsolattartásra?

Gyakoriság szerinti sorrendben: mobiltelefon, Skype, e-mail, személyes találkozók, belső ügyviteli rendszerek.

9. És jöjjön két személyes kérdés: mi a kitűzött célod, amit leginkább szeretnél elérni? Miért éppen az?

Szeretném megmutatni, hogy nagyon sok, multicégnél bevált informatikai infrastruktúra megoldás hasznára válik a KKV szektor szereplőinek, s mindezt olyan költségszint mellett, ami számukra is gyors megtérülést biztosít. Azért tűztem ki ezt célul, mert különösen nagynak érzem az informatikai lemaradást a KKV szektorban, s ez nem tesz jót a versenyképességünknek.

10. Mi motivál a munkád során, a mindennapjaidban?

Szeretem a munkámat.

10+1. Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Milyen szerepe van a cégednél a szervezett (informatikai vagy egyéb) oktatásoknak? Van ennek piaca a magyar kisvállalkozások közt?

Vidi Rita, az előző interjúalanyunk kérdése: Hogyan, miben, milyen mértékben érinti a válság a cégedet? Különösképp az informatikai eszközökre és a rendszergazdai, szakemberi gárdára tekintettel.

A válság hatása érezhető a mi területünkön is, szerencsére arról nincs szó, hogy ügyfelet veszítettünk volna, de nem nőtt számottevően az új érdeklődők száma a legutóbbi negyedévhez képest. Láthatóan mindenki még kétszer meggondolja, hogy feltétlen szüksége van-e újabb beszerzésre.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú rendszergazda károly garamszegi ateo

A bejegyzés trackback címe:

https://rendszergazdak.blog.hu/api/trackback/id/tr571037873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása