HTML

Rendszergazda cégek listája:

www.doit.hu
www.helpdeskcenter.hu
www.docca.hu

(Ez fizetett hirdetési blokk.)

A rendszergazda blogja

Amiről egy rendszergazda beszélni tud. Mit vegyél figyelembe, ha rendszergazdát keresel, vagy rendszergazda céget? És mire figyelj, ha rendszergazda vagy? És minden egyéb, ami rendszergazda...

Friss topikok

Címkék

adaptív (1) adaptív szűrő (1) adatbiztonság (10) adatkezelés (5) adatkezéls (1) adatvédelem (6) adó (1) ajánlat (2) ákos (2) alkalmi (1) állás (1) antivírus (1) ár (2) árak (1) áram (2) áramfelhasználás (2) artisjus (1) átalánydíj (1) ateo (1) baracomp (1) barazsy (1) biztonság (4) bkv (3) bódis (1) bolt (1) bsd (1) cég (2) cisco (1) cms (1) cube (1) dokumentáció (1) domain (1) drága (6) eldobható (1) elérhetőség (1) email (1) eszközök (1) e mail (2) fejlesztés (1) felhasználó (6) felmondás (1) festék (1) garamszegi (1) garancia (2) géppark (1) google (2) hálózat (6) hálózatépítés (1) hálózatfejlesztés (1) havazás (1) heves (1) hibabejelentés (1) hibaelhárítás (1) hitler (1) (1) hogyan (1) honlapkészítés (3) hozzáadott érték (2) hozzáférés (1) hulladék (2) humor (23) idióta (1) informatika (2) informatikus (1) interjú (5) internet (3) intranet (1) ipad (1) ip cím (1) it (1) játék (1) jog (1) jogdíj (1) jogvédelem (1) kábel (1) kalkulátor (1) karbantartás (1) károly (1) kávé (1) képzés (2) kerékpár (1) keresés (1) kibocsájtás (1) kiszervezés (1) kkv (1) klassz (1) költségcsökkentés (7) komédia (1) kommunikacio (1) kompresszor (1) környezetbarát (6) környezettudatos (7) környezetvédelem (7) lan (1) lemeztelenítés (1) letöltés (1) linksys (1) linux (1) magyar vállalkozó (1) marketing (3) máv (3) megbízható (1) megoldás (1) microsoft (1) mikulás (1) mikulas (1) mosoly (1) napló (2) németország (1) neo (1) nhh (1) nógrád (1) noname (1) nyilvántartás (4) nyomtatás (1) nyomtató (1) olcsó (6) online marketing (1) online számlázás (1) online számlázó program (1) open source (1) párnacsata (1) pénz (2) poén (22) pofátlan ügyfél (1) portalanítás (2) portalanító (1) privát (1) probléma (1) programozó (3) rádió (1) reakció (1) reklám (2) rendszer (4) rendszerátvétel (2) rendszergazda (84) rendszerinformatikus (1) rendszerkarbantartás (4) rita (1) sávszélesség (1) sciennet (1) softbase (1) spam (5) spamfilter (2) spammer (3) spamszűrés (3) spamszűrő (2) spray (1) sysadminday (1) számítógép (6) számítógépbolt (1) számlázó program (1) szavazás (1) széndioxid (1) szerszám (1) szerverszoba (1) szerverterem (1) szerzői jog (1) szoftver (6) szoftvernyilvántartás (8) sztrájk (3) szűrő (1) takarítás (2) takarító (2) takarítónő (2) tárhely (1) távadminisztráció (2) távkarbantartás (1) távmunka (1) télapó (1) tisztítás (1) titok (1) toner (1) törvény (1) total commander (1) ünnep (1) végpont (1) veszélyes (1) vicc (23) video (1) vidi (1) világnap (1) virtuális (1) víruskereső (1) víruskommandó (1) vpn (1) webdesign (2) webdizájner (2) weblap (4) weboldal (3) webprogramozás (2) webtárhely (1) wifi (1) windows (2) windows 7 (1) winkler (1) yellow (1) Címkefelhő

Interjú Barazsy Ákossal, a BaraComp Bt. vezetőjével

2009.03.23. 01:00 dJw_

Barazsy Ákos

Baracomp Bt.

Barazsy Ákos vagyok, és 1999-ben döntöttem úgy, hogy elindítom kifejezetten kis- és középvállalkozások számára kijáró rendszergazdai szolgáltatásokat nyújtó cégemet, a BaraComp Bt -t.

Kezdetben egyedül szolgáltam ki az Ügyfeleket, de mára 4 főállású szervizes váltott fel engem, mivel 2004 környékén rájöttem, hogy a cégem akkor tud kinőni a szürke „szervizes cég” megítélésből, ha a cégemen dolgozom tovább és nem a cégemben...

Anno a szakterületem(ünk) kimerült a célcsoport általános informatikai problémáinak megoldásában, de mára nagyot változott a világ, és munkatársaimnak tovább kellett specializálódni, szűkebbre kellett venni a szolgáltatásokat, hogy azokban továbbra is mi maradjunk a kategóriagyőztesek.

Az én munkámat mára elsősorban a céges stratégia, kommunikáció, marketing, termékfejlesztés jellemzi, és pár éve a blogomon keresztül elindítottam egy „piacnevelő” szemléletváltoztatást megcélzó kommunikációt, mellyel a belső vásárlóerőt szeretném növelni úgy, hogy az Ügyfeleimnek és az Ügyfeleim Ügyfeleinek is élménnyé váljon a vásárlás és a fogyasztás a mai magyarországi tapasztalatok helyett – ami nem ezt a szemléletet osztja...

1. Szerinted  mit jelent rendszergazdának lenni?

Amellett, hogy ez elsősorban bizalmi állás egy Ügyfélnél, észre kell venni, hogy a rendszergazdaság nem a számítógépekről szól: az informatikának nem egy szükséges rossznak, hanem az Ügyfél és a szolgáltató részéről is „csak” egy eszköznek kell lennie ki-ki céljának elérésében: ez pedig a meredeken felfelé ívelő üzleti siker a közös együttműködés gyümölcseként.

2. Szerinted milyen a jó rendszergazda?

Úgy gondolom, hogy fontos a szaktudás, de sokkal fontosabbak az emberi vonások, hiszen egy szakmát meg lehet tanulni, de emberi jellemzőket már nehezebb megváltoztatni...

Legyen megbízható, pontos, precíz, lelkiismeretes, kezdeményező és kreatív.

3. Ha informatikai témakörben keresel szakembert, mi az elsődleges szempontod és mi a többi szempontod, ami alapján egy jelöltről eldöntöd, hogy alkalmas-e?

Az előbbihez hozzátenném, hogy már régen háttérbe szorult az, hogy ki milyen papírt lobogtat előttem, egy dolog érdekel: tud eredményt elérni Ügyfeleimnél vagy sem.

3/2. Mi a legfontosabb, amit egy rendszergazdának meg kell tennie?

Kommunikáció. Ez az, ami alapján kialakul – vagy nem alakul ki – a bizalom a két fél között, és ha ez megvan, akkor mindent el lehet intézni.

Fontos, hogy az Ügyfél ne érezze azt, hogy „itt van valaki aki bármit lenyom a torkomon szakzsargonos ködösítéssel”, mert az bizalmatlanságot szül, és úgy nem lehetünk sikeresek. Persze a bizalomhoz több dolgot is le kell tenni az asztalra előzetesen, de ha ez megvan, akkor könnyebben látja be az Ügyfél, hogy ha javaslunk valamit, akkor az nem azért van mert el akarunk adni Neki valamit, hanem azért, hogy vásárlás után is elégedett legyen... persze mi is emberek vagyunk – néha hibázunk – és sokkal eredményesebb a kríziskezelés, ha nem ellenségként tekintenek ránk közben, mert érti az Ügyfél, hogy mi miért történik.

4. Fontos a nyilvántartás egy informatikus életében? Te használsz valamilyen nyilvántartást a munkádról? Ha vezeted rendszeresen, mivel veszed rá magad arra, hogy mindig használd?

Ez nem kérdés nálunk: 3 éve használjuk saját fejlesztésű CRM szervizrendszerünket, és ez úgy lett kitalálva, hogy ne rávenni kelljen magunkat a használatára, hanem örömmel intézzük az adminisztrációt is. Persze ezt megtoldottam azzal, hogy nem dolgozhatnak kollégáim mással, csak ezzel... :)

Azt kell, hogy mondjam, az adminisztráció benne van az első 3 dologban, ami bármely cég életében fontos kell, hogy legyen.

6. Mi a véleményed, egy cégvezetőnek mennyit kell informatikára költenie? Tudnál tippeket adni más cégvezetőknek?

Ha jó az informatika – beleértve a szoftvereket is – akkor ez egy befektetés, és nem kiadás... ugye a befektetést arról ismerjük meg, hogy több jön vissza belőle, mint amennyit beraktunk, ebből következik, hogy minél többet áldozunk rá, annál sikeresebbek leszünk.

Ha viszont klasszikus értelemben szeretnék válaszolni, akkor azt kell mondjam, akkor kell lépni az informatikában, amikor már nem szolgál ki a rendszer, amikor várni kell valamire, mert mint tudjuk az élő munkaerő manapság luxuscikk... sokkal olcsóbb automatizálni, rendszert fejleszteni...

7. Mit jelent számodra az olcsó megoldás?

Azt, hogy mi hosszútávon a legolcsóbb és nem rövidtávon... sajnos sok cég a mai napig nem tudott abból az értelmezési és anyagi spirálból kitörni, hogy ne azt vegye ami aktuálisan a legolcsóbb, hanem azt, ami hosszú távon... rengeteg pénz dobnak ki sokan így az ablakon, és ennek nem örülök, mert amikor erre rájönnek (ha rájönnek) akkor gyakran a mi megítélésünk szenved csorbát, holott én senkit nem kényszeríthetek egy adott választásra...

8. Milyen eszközöket használsz a munkatársaiddal, ügyfeleiddel és partnereiddel való kapcsolattartásra?

Saját fejlesztésű CRM szervizrendszer, blog, havi magazin, rendszeres szervizmegbeszélések, minőségellenőrző kérdőívek, Ügyfeleknek szóló zártkörű infórendszer.

9. És jöjjön két személyes kérdés: mi a kitűzött célod, amit leginkább szeretnél elérni? Miért éppen az?

Annak idején csak önállósodásra vágytam, de ma már meg akarom váltani a világot :)

10. Mi motívál a munkád során, a mindennapjaidban?

A siker és az elismerés.

10+1. Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Mi a tapasztalata a munkavállalók munkavállalási kedvének trendjéről és merre tartanak ma a rendszergazdák?

Bódis Ákos, az előző interjúalanyunk kérdése: a pénzügyi válság miatt szinte kötelezővé váló racionalizálás, az ügyfelek IT költségvetésének megszorítása milyen változásokra kényszeríti a nyújtott szolgáltatásokban? Mit csinálnak máshogy, hogy a ügyfelek igényeinek a folyamatosan változó körülmények között meg tudjanak felelni?

Tulajdonképpen semmit nem csinálunk másképp a válságban, mert eddig is azt a filozófiát követtük, hogy az ügyfélnek azt ajánljuk, ami a legjobb megoldás a Számára a adott probléma kezelésében. Most csak azt kell megértettni az Ügyféllel, hogy ezt a stratégiát most se nyirbáljuk meg, mert egy rossz döntés a spórolás jegyében tovább sodorhatja a szakadék szélére.

2 komment

Címkék: interjú ákos rendszergazda barazsy baracomp

A bejegyzés trackback címe:

https://rendszergazdak.blog.hu/api/trackback/id/tr93973357

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Rendszergazda a rendszergazdától kérdez | BaraComp blog 2009.04.07. 08:23:55

[...]vicceken pedig kifejezetten jókat röhögtem, de[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2009.03.30. 09:58:58

Nahát, milyen érdekes, hogy jó párszor használtuk szinte ugyan azokat a szavakat Ákossal:)

"nem szükséges rossz", kommunikáció, stb.

Egyébként titok következik:) Barazsy Ákos a cégvezető példaképeim egyike :)

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.03.30. 10:18:55

@Vidi Rita: kik példaképeid még? :) Biztos találnánk még interjúalanyokat a listádban :)
süti beállítások módosítása