Rendszergazda cégek listája:

www.doit.hu
www.helpdeskcenter.hu
www.docca.hu

(Ez fizetett hirdetési blokk.)

HTML

Rendszergazda cégek listája:

www.doit.hu
www.helpdeskcenter.hu
www.docca.hu

(Ez fizetett hirdetési blokk.)

A rendszergazda blogja

Amiről egy rendszergazda beszélni tud. Mit vegyél figyelembe, ha rendszergazdát keresel, vagy rendszergazda céget? És mire figyelj, ha rendszergazda vagy? És minden egyéb, ami rendszergazda...

Friss topikok

Címkék

adaptív (1) adaptív szűrő (1) adatbiztonság (10) adatkezelés (5) adatkezéls (1) adatvédelem (6) adó (1) ajánlat (2) ákos (2) alkalmi (1) állás (1) antivírus (1) ár (2) árak (1) áram (2) áramfelhasználás (2) artisjus (1) átalánydíj (1) ateo (1) baracomp (1) barazsy (1) biztonság (4) bkv (3) bódis (1) bolt (1) bsd (1) cég (2) cisco (1) cms (1) cube (1) dokumentáció (1) domain (1) drága (6) eldobható (1) elérhetőség (1) email (1) eszközök (1) e mail (2) fejlesztés (1) felhasználó (6) felmondás (1) festék (1) garamszegi (1) garancia (2) géppark (1) google (2) hálózat (6) hálózatépítés (1) hálózatfejlesztés (1) havazás (1) heves (1) hibabejelentés (1) hibaelhárítás (1) hitler (1) (1) hogyan (1) honlapkészítés (3) hozzáadott érték (2) hozzáférés (1) hulladék (2) humor (23) idióta (1) informatika (2) informatikus (1) interjú (5) internet (3) intranet (1) ipad (1) ip cím (1) it (1) játék (1) jog (1) jogdíj (1) jogvédelem (1) kábel (1) kalkulátor (1) karbantartás (1) károly (1) kávé (1) képzés (2) kerékpár (1) keresés (1) kibocsájtás (1) kiszervezés (1) kkv (1) klassz (1) költségcsökkentés (7) komédia (1) kommunikacio (1) kompresszor (1) környezetbarát (6) környezettudatos (7) környezetvédelem (7) lan (1) lemeztelenítés (1) letöltés (1) linksys (1) linux (1) magyar vállalkozó (1) marketing (3) máv (3) megbízható (1) megoldás (1) microsoft (1) mikulás (1) mikulas (1) mosoly (1) napló (2) németország (1) neo (1) nhh (1) nógrád (1) noname (1) nyilvántartás (4) nyomtatás (1) nyomtató (1) olcsó (6) online marketing (1) online számlázás (1) online számlázó program (1) open source (1) párnacsata (1) pénz (2) poén (22) pofátlan ügyfél (1) portalanítás (2) portalanító (1) privát (1) probléma (1) programozó (3) rádió (1) reakció (1) reklám (2) rendszer (4) rendszerátvétel (2) rendszergazda (84) rendszerinformatikus (1) rendszerkarbantartás (4) rita (1) sávszélesség (1) sciennet (1) softbase (1) spam (5) spamfilter (2) spammer (3) spamszűrés (3) spamszűrő (2) spray (1) sysadminday (1) számítógép (6) számítógépbolt (1) számlázó program (1) szavazás (1) széndioxid (1) szerszám (1) szerverszoba (1) szerverterem (1) szerzői jog (1) szoftver (6) szoftvernyilvántartás (8) sztrájk (3) szűrő (1) takarítás (2) takarító (2) takarítónő (2) tárhely (1) távadminisztráció (2) távkarbantartás (1) távmunka (1) télapó (1) tisztítás (1) titok (1) toner (1) törvény (1) total commander (1) ünnep (1) végpont (1) veszélyes (1) vicc (23) video (1) vidi (1) világnap (1) virtuális (1) víruskereső (1) víruskommandó (1) vpn (1) webdesign (2) webdizájner (2) weblap (4) weboldal (3) webprogramozás (2) webtárhely (1) wifi (1) windows (2) windows 7 (1) winkler (1) yellow (1) Címkefelhő

Spammelj, az olcsó!

2009.12.13. 10:18 dJw_

Akinek esetleg nem világos elsőre, a címben némi irónia is érezhető. Tessék érezni!

A post azon felindulásból született, hogy mostanában egyre több magyar nyelvű spamet kapok. Igen, spamet. Nem reklámlevelet, mert valahogy nem érzem reklámnak az efféle megnyilvánulást. A minap éppen zsírégető klubba kaptam meghívást. A céges címre. Merthogy oda lehet küldeni ész nélkül spameket a magyar törvények szerint.

Az, hogy a törvényalkotóknak semmi közül nincs az e-mailezéshez csak egy dolog. Szegények bizonyára nem tudtak elérni egyetlen szakmai szervezetet sem, vagy nincs e-mail címük. Hogy is lenne, hiszen a rengeteg törvény megalkotása közben kinek van ideje e-mailezni? Igaz. Na de mindegy, nem ez a lényeg.

A lényeg: a magyar törvények megengedik, hogy céges e-mailcímet szarrá szpemmeljék az erre felesküdöttek. Ez van. És lássuk most a másik végéről a dolot.

Vajon marketing szempontból mennyit ér ez?

Vagyis milyen hasznot hozhat vajon a zsírégető klubnak, ha elküldi az üzenetét 500.000 férfi vállalkozónak? Engem valahogy nem érintett meg különösebben a termékük, szolgáltatásuk. Én szeretem a kocka alakú hasam, így ahogy van. Nem akarok zsírt égetni. A zsír büdös égés közben.

Egy dolgot viszont megjegyeztem magamnak: ettől a cégtől SOHA nem fogok semmit rendelni.

Azt értem, hogy a spamelés olcsó, azt is értem, hogy egy tudatlan marketinges vagy cégvezető elhiszi, amit a jóskapista mond neki: spamelni olcsó és hatékony, meglásd Karcsikám, ezrek fognak rendelni! - na igen... ezrek biztos fognak rendelni, de a többi 498.000 ember biztosan valami egyéb ok miatt nem rendel. Lehet, hogy azért mert nem célcsoport, lehet, hogy azért, mert spameltél Karcsikám!

Mielőtt bárki spamelésre adná a fejét...

...mert spamelni nagyon egyszerű dolog, higgyétek el nekem - az előtt érdemes átgondolni: ha 10% rendel és 90% elküld anyámba, akkor vajon ez megérte imázsépítés szempontból? Behozza a 10% azt a reklámköltséget, amit eddig márkaépítésre költöttél és most jól elba... elspamelted? (A 10% egy igen magas érték és valószínűbb egy ilyen spam esetében a 0,01%-os hatékonyság.)

Érdekesség

Vajon miért nem kapok a Coca-Colatól, a McDonald's-tól, a Nike-tól vagy a Henkeltől spamet? Vajon miért csak remek befektetésekről, viagráról, xanaxról, olcsó rolexről és remek póker nyerési lehetőségekről kapok spamet? És persze zsírégető klubokról...

Lehet, hogy a Coca-Cola, Meki, Nike vagy Henkel nem engedheti meg magának a 100ezres vagy milliós e-mail címlisták megvásárlását? Minden bizonnyal. Ők tudják, hogy a drága pénzen felépített márkaneveket nem lenne jó dolog 1 pillanat alatt romba dönteni holmi olcsó "hirdetési lehetőséggel".

Kedves Magyar Vállalkozó!

Ne szpemejjé le!

 

...és most lehet mondani az őszintét...

96 komment

Címkék: marketing spam reklám online marketing spammer magyar vállalkozó

A bejegyzés trackback címe:

https://rendszergazdak.blog.hu/api/trackback/id/tr291593735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agocs · http://okarina.info 2009.12.13. 11:45:45

Így van, ahogy mondod, jól látod a helyzetet! No comment.

eloszto · http://eloszto.hu 2009.12.13. 11:54:22

Ezt nem fogják agyilag fel, csak azt hogy rendeltek e héten plusz hárman. Az, hogy 2 hónap múlva viszont az összes addigi vevő 50%-a elhúzott, az természetesen a szemét ország hibája.

Dester 2009.12.13. 12:01:35

Nagyjából így van, ahogy mondod. Azzal a kiegészítéssel, hogy bizony hiába nyomjuk fel az NHH-nál ezeket a barmokat (lehet kővel dobálni, jelentettem már be, bírság is lett belőle több esetben), annyira alacsony a büntetés, hogy gyakran már néhány termék vagy szolgáltatás eladásából fedezni tudja a spamelő a kiróható legmagasabb büntetést is, és még meg is éri neki. Így hát szarnak rá. Ha minden egyes ilyen szankciónál a büntetés mértéke az előző kétszeres szorzójával számolna és eleve 1M forintról indulna, már hatásos lenne, és eltűnne a magyar spam is rövid időn belül.

A kedvencem az, amikor odaírják az idióták, hogy az "engedélykérő levelet" az 1992-es törvény alapján küldik és emiatt legális, valamint ha válaszolsz nekik, akkor már eleve csatolva van a "nyilatkozat", hogy engedélyt adsz nekik a további levelek küldésére. Ja. Csak azóta már van egy 2001-es is.

Na ezeket szoktam elküldeni a jó büdös anyjukba, a törvény pontos idézésével. Általában újabb levelet ezek után nem küldenek. Ha mégis, NHH. Legalább annyit tegyek, amennyit megtehetek.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.12.13. 12:10:02

"Ők tudják, hogy a drága pénzen felépített márkaneveket nem lenne jó dolog 1 pillanat alatt romba dönteni holmi olcsó "hirdetési lehetőséggel"."

Felépített márkanév? Milyen márkaneve van a Bubu Bt.-nek? Akkor hallasz róluk először, mikor megkapod tőlük azt a burnyák spamjüket. Ha elküldöd az anyjába, akkor semmi sem veszett el, eddig sem vettél tőlük semmit, ezután sem fogsz.
A magyar gazdasági környezetben nem csoda, hogy a kisvállalkozók max. két napra előre terveznek, hiszen bármikor jöhet egy jó kis áfaemelés (vagy egy jópofa új adó) ami után lehúzhatják a rolót. Egyszerűen nincs pénzük márkanév kiépítésre, meg efféle világi hívságokra.
Marad a gyökér spammelés. Az olcsó.

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.12.13. 12:12:49

@Dester: beidéznéd a törvényt is? ;) csak a teljesség kedvéért...

+ az NHH-nál is nagyjából értelmét vesztette bejelenteni a dolgokat, miután illetéket kell fizetni, ha eljárást akarsz belőle.
rendszergazdak.blog.hu/2009/11/23/spammelj_ugysem_fog_feljelenteni_senki

Etilcsoport 2009.12.13. 12:13:56

Gebedjenek meg, ahol vannak. Engem most a workline szivat a SPAM-ellésel, pedig egy körön már túl vagyunk, most fogom másodjára feljelenteni őket.

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.12.13. 12:15:09

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: hát igen... ebben is van valami... de a zsírégető klubtól kiakadtam, merthogy ott komoly márkaépítés is van: tvreklám, rádióreklám, szinte minden létező női magazin és a többi szokásos... szóval ez nem a Bubu Bt kategória.

Matyas_Siska · http://csirip.blog.hu 2009.12.13. 12:18:28

nagyon jól látod, és a lényegre is rátapintottál: a szpemmelős cégek hírneve gyakorlatilag nulla, és nem is törekednek arra, hogy ez változzon.

A recept egyszerű: csinálsz egy kft.-t, adsz neki random nevet, és nyomsz vele valami olyan "szolgáltatást", amit mondjuk országosan 5-150 ezer csökkent agyú idióta megvesz. Lehet ez zsírégetés-ezoterika/vuduvarázslat-fogyasztóiklub háromszögben gyakorlatilag bármi.

Addig nyomod szpemmel meg "budapesti piac" és társai stílusú reklámokkal, amíg lehalászod az idiótákat, utána az eladott cuccok után elfelejted befizetni az áfát (minimum), becsődölteted a céget (különösen, ha materiális a termék, nehogymá' garizni kelljen"), és csinálod a következőt.

Így megy ez. A szpemmelés csak a jéghegy csúcsa ezeknél az erkölcsi hulláknál.

Matyas_Siska · http://csirip.blog.hu 2009.12.13. 12:20:43

Természetesen ha a többszázezres elérést szeretnéd (Sciennet, pl.), akkor költeni kell a reklámra. De ettől még senki sem gondolta ott sem, egyetlen pillanatig sem, hogy a következő 50 évre építenének márkát....:)

Pilu · http://www.stonebridge.hu/pilu 2009.12.13. 12:21:00

Kiegészítés:
Azért nem kapsz a Coca-Colatól, a McDonald's-tól, a Nike-tól vagy a Henkeltől "direkt" anyagot spam útján, mert sem cipőt, sem hamburgert, sem sört nem rendelsz online. Viagrát viszont igen, na abból akad is dögivel spam, és ha nem lenne hatékony a módszer, nem tolnák évek óta, ugye. Persze, a "Viagra forgalmazók" esetében nem is szempont a brand építése..:))

Kravver 2009.12.13. 12:28:11

A Bubu Szinterező Bt (Budapest XVIII., Széchenyi u. 96.)sosem küld kéretlen emailt, ellenben magas színvonalú felületkezelési és porszórási munkával hálája meg ügyfelei bizalmát.

Kéretik a Bubu Bt-ről leszállni.

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2009.12.13. 12:29:21

Lassan nálam is kibassza a biztosítékot a noname magyar cégek karácsony előtti spam-áradata. Fárasztó őket a spamwikire küldözgetni, úgyhogy azon gondolkodom, hogy valami spam-ellenes blogot nyitok itt, hogy kapják meg az őket megillető publicitást.

Don Quixote de la Ferko 2009.12.13. 12:30:47

Spam szűrőről hallottál már?

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.12.13. 12:36:21

Azért a spamező cégek többségének esze ágában sincs "imidzset építeni" :-)

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.12.13. 12:39:41

A kedvencem a telefonos spam, mikor mindenféle kedvező utazási ajánlatokkal hívogatnak. Mikor letiltom a nevemet náluk, boldogan mondja, hogy természetesen TŐLÜK nem fogok több hívást kapni, de van még vagy 60 másik cégük, akik nevében ezek után is hívogathatnak.

Abrash1965 2009.12.13. 12:41:47

Látszik, hogy rendszergazda vagy, a saját szakmád tökéletes művelésén kívül fogalmad sincs a dolgok (nota bene emberek) működéséről.
Nem küld el 90% melegebbre. (azok a hülyék küldenek el, akik nem találják a leiratkozási linket - a többinek kevesebb energia egyet kattintani, mint felhúzni magukat és levelet begépelni)
NEM rendel mindenki, aki nem küld el melegebbre.

saját tapasztalat, céges cuccokról: meglevő ügyfelek 20%-a olvassa el egyáltalán (jó program visszajelez), tágabb lista 10%-a olvas. (sajnos mindig más 10%, nem könnyű elválasztani a nem érdeklődőket az érdekelhetné, de elolvasni lusta népektől)
Leiratkozási ráta 30 a tízezerből hírlevelenként.
Beszólási ráta 1-2 a tízezerből hírlevelenként.
Rendelési ráta termékkörönként eltérő, nálunk nem azonnal csapódik le, nem webshop vagyunk.

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.12.13. 12:42:46

@Kravver: magam részéről elnézést kérek, nem gondoltam, hogy létezik Bubu Bt.
Tiszteletem a Bubu Bt-nek, ha nem spammel ;)

Abrash1965 2009.12.13. 12:44:20

@Dester: szerintem ne küldözgess senkit sehova, a "törvényre hivatkozva", főleg ha 2001-nél tartasz :-)

Art Mooney 2009.12.13. 12:46:30

1. a spammerek kapjákbe

2. a poszt értelmetlen, mert aki spammel, az jól tudja, h a spammelés lehúzza a márkáját - ezért nem is épít márkát, nyomja a biznisszt névtelenül, így nincs miről beszélni. ha valamiért végképp elvesztené a hitelét (ehhe), akkor csinál egy új "céget" (hotmailes fiókot) és csinálja más néven ugyanazt tovább.

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.12.13. 12:47:35

@Abrash1965: igazából többet tudok az emberekről, mint gondolnád, de ebbe ne menjünk bele, mert a post nem erről szólt.

1) hiába iratkozok le, mert 5 perccel később jön ugyanaz a spam egy másik címről, amiről megint le kéne iratkozzak - és hangsúlyozom, hogy itt nem a normális hírlevelekről van szó!
2) jelenleg úgy 30-40 e-mail címet kezelek és igazából egyikkel sem iratkoztam fel sehova, mégis kapom a sok szemetet. Hagy ne én legyek már a hibás azért, hogy van e-mail címem... vagy talán kérjek elnézést, hogy élek? Ez egy ilyen hely? :)

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.12.13. 12:48:46

@nyomasek_bobo: mennyivel jobb mondjuk kedvenc vodafónom? Heti rendszerességgel kapok tőlük SMS-eket és telefonhívásokat a legújabb akciókról.
És minden alkalommal elmondom, hogy ne zaklassanak. Minden alkalommal megígérik és egy hétre rá újra basztatnak a hülyeségeikkel.
Néha komolyan elgondolkodom: vajon Beck Gyuri emlékszik-e még a pofámra a régi szép digitalos időkből... esetleg elbeszélgetnék vele a cége marketingmódszereiről. :D

yerico1 2009.12.13. 12:49:32

És mondjuk miért ne spamelhetne pl. a Coca-Cola a Pepsi nevében?

CDRW 2009.12.13. 12:49:33

Jogos!
viszont
Móunika só vajon azért megy évek óta mert olyan nagyon jó műsor és email az adott TV imidzsét? nem!
azért mert van rá igény IQ80 alatt.
Az a "vállalkozó" aki elküldi a spamjeit szarik a jó hírére arra a felhasználó1.0 -ra utazik aki ráklikkel bármire, meg arra aki észre se veszi hogy olcsó szart kínálnak neki és csak bezabálja a hülye reklámot. A 10% még mindig búsás haszont hajt sajnos.

Don Quixote de la Ferko 2009.12.13. 12:51:07

Elvtárs. Véletlenül nem reklámcégnél dolgozol?
Azok vannak kiakadva a spam ellen, hiszen rontja az üzleteket.

Csak a pontosítás kedvéért:
Reklámcég:
Azon emberek gyülekezőhelye, akik minden meggyőződés nélkül, kizárólag a realizálható haszonért, a termék teljes ismeretének hiányában, a világ szinte minden szabad felületén helyeznek el "spameket", amit életed minden pillanatában kénytelen vagy "élvezni".

Szóval ne nagyon akadj ki a napi néhány levélen, amikor 10 másodpercet nem tudsz úgy létezni, hogy ne bombázzon valaki a szarjával, ami ellen semmiféle észrevétellel nem élhetsz.

Link Elek 2009.12.13. 12:55:01

a cegalapitas rendkivul olcso.
ha a bubu bt lejaratodott, majd spammelnek titi bt neven.

kb annyi ertelme van ezen rangatozni, mint azon nyavajogni, hogy mennyi IRL spam-ot dobnak be a cegek a postaladadba.

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.12.13. 12:57:26

@luciferko: nem dolgozom reklámcégnél :) ellenben a jó reklámokat szeretem. Össze is gyűjtöttem párat a jobbak közül, ha érdekel megmutatom őket.

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.12.13. 13:06:29

@luciferko: www.youtube.com/user/netdjw
Playlists: Fun, Ads
;) ha a spamek is legalább ilyen szórakoztatóak lennének, akkor lehet, hogy nem született volna meg ez a post...

Amióta publikáltam ezt, azóta jött még 4 zsírégető klubos spam. Lehet, hogy a Vodafone hülyeségét akarják felülmúlni?

epertorta 2009.12.13. 13:08:06

Engem pár hete egy cég faxokkal kezdett bombázni, jelentkezzek különböző pár nappal késöbb esedékes előadásokra.
Szombat hajnali 3-kor kezdte,aztán 5 órakor mégegy, de kaptam este 11-kor is. A "céges" fax a lakásomban cseng. A telefonjukat, amin le lehetett mondani és el lehetett őket a k.anyjukba küldeni, csak hétfőn vették fel.

mokas_gizi 2009.12.13. 13:14:01

Igaza van a blog írójának, a különböző állás keresők is tele vannak ilyen "nagyszerű" munka ajánlatokkal/befektetésekkel...
Ezeket általában olyan emberek hirdetik akinek van vagy 500Ft a zsebükben...
Én ezekben a Amway és társaiba sem nagyon hiszek...amikor az embereknek nincs mit enni akkor nem fognak 10.000 termékeket 100.000 induló csomagokat venni...

The Great Destroyer 2009.12.13. 13:18:56

A spameknek azért van létjogosultsága, mert ma már szinte mindenki netezik, de a netezők 99,9%-a basic user, ők azok, akik ekszelben csinálnak ajándéknaptárat, illetve viccesnek tartják a púderpoint slideshow-kat, amit a hozzájuk hasonló (l)userek küldenek nekik e-mailben. Na az előbb említett embertípusnak szól a spam, ők kattintanak és néha vásárolnak is, sajnos a spamelésnek nagyobb a hatékonysága, mint azt el tudnánk képzelni.

Villy 2009.12.13. 13:23:51

Ha rendelne 10%, akkor mi lennénk a legnagyobb f@szú ország a világon. Szerintem ember nem rendel ezektől.

Kravver 2009.12.13. 13:25:06

@dJw_:

Jajj most látom, hogy lehagytam a :) -t.

Netuddki. 2009.12.13. 13:25:35

Azért is van többek között egy cégnél a rendszergazda, hogy beállítsa a szemét szűrőt.

Esetleg be lehetne állítani, hogy az ilyen, magyarországi spameket automatikusan továbbítsa az NHH e-mail címére.

Azt meg már minden gyengébb képességű is tudja, hogy olyan oldal levelezéséről nem iratkozunk le amire fel sem iratkoztunk.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.13. 13:27:22

@Villy: Valami hasonlót akartam én is írni. Ha csak minden tizedik ember megvenné a szaromat, én boldog lennék elég erősen :D

kIára 2009.12.13. 13:28:31

Én eddig minden spammelőnek elküldtem a következő üzenetet – az alapítványoknak, hülyebétéknek, világmegváltó termék/szolgálatás prófétának:

>>> Tisztelt XXX Alapítvány/Cégnév stb.

2009. 07. 20. napján kaptam Önöktől a csatolt e-mailt. (hamis/téves dátumozással)

Felhívom a figyelmüket, hogy a hatályos magyarországi szabályozás szerint elektronikus úton reklám tartalmú üzenetet csak akkor lehet küldeni, ha azt a felhasználó előzetesen kérte.
Az elektronikus kereskedelemről szóló 2001. évi CVIII. törvény 14. §-a kimondja: az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás felhasználásával küldött reklámnak világosan és egyértelműen azonosíthatónak kell lennie, amint az hozzáférhetővé válik az igénybe vevő számára. Kizárólag az igénybe vevő egyértelmű, előzetes hozzájárulásával küldhető elektronikus úton, levelezés során reklám.

Tekintettel arra, hogy Önöktől ilyen tartalmú elektronikus levelet nem rendeltem meg, ezért kérem Önöket, hogy a továbbiakban adatbázisukból töröljenek.
Amennyiben ezt nem teszik meg, a Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatalánál eljárást indítok.

Köszönettel, Nevem Cégnév <<<

______

A spammelők egy része vissza is írt, volt olyan (főleg alapítványoktól aki felháborodott) és volt olyan, aki továbbra is küldte. Az ilyeneknél tényleg indítottam eljárást, nekem megérte.

Az a legidegesítőbb, hogy amikor van leiratkozás, az nem ér semmit. Ilyenkor mindig képernyőképet készítek a „Sikeres leiratkozásról” elkülöm a szolgáltatómnak, az NHH-nak, és a spammelőnek. Ilyenkor azért leállnak. Az egyik cég a hatodik próbálkozása után abbahagyta.

Sajnos nem mindig jön be, de ha csak minden második abbahagyja, annak már örülök.

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.12.13. 13:29:39

@kovi1970: háromféle szűrési rendszer használunk, és a baj az, hogy a spam magyar nyelvű és egyrészt nincs benne egyetlen nemzetközi spamadatbázisban sem, másrészt az adaptív szűrő hülyeségeket fog csinálni, ha betanítom neki - persze korrigálható, de félő, hogy ez többet árt, mint használ. Harmadrészt meg ha mégis spam mappába kerül egy-egy fontos, határidős üzleti levél, akkor a rendszergazdát fogják megölni, nem a spammert, aki miatt egyáltalán spamszűrőt, mint terméket kell alkalmazni.

kIára 2009.12.13. 13:38:26

Néhány válasz:

1.
„Tisztelt >Klára<!

Értetlenül olvastam levelét, ugyanis Alapítványunk NEM keres meg közvetlenül felhívással sem magánszemélyeket, sem pedig cégeket. Így Önt sem. Nem állunk kapcsolatban sem a XXX-val,nem ismerünk semmilyen Q.T.-t. Vélhetően a nevünkkel élhet vissza valaki, aminek természetesen utána járunk.
Mindettől függetlenül azt nem igazán tudom értelmezni, hogy egy jótékonysági felhívást valaki porszívóreklámnak fog fel. Gondolom vette a fáradtságot és belenézett a honlapunkba. Itt ugyanis kiderül, hogy eddig közel fél milliárd forintot fordítottunk eddig a gyermekegészségügy támogatására, olyan emberek segítsége révén, akiknek a gyermekek gyógyítása nem közömbös.

Jó egészséget kívánok és bízok abban, hogy Önnek soha sem lesz szüksége semmilyen segítségre.”

Kb. 5 levélváltás után sikerült meggyőzni, hogy miért faszság amit csinál.

2. (Egy normális):
„Kedves >Klára!<

Köszönöm, hogy szántál rám egy kis idöt, s elmondtad az álláspontodat ami tiszteletben tartok.
 
További szép napot

Üdv Cégvezető neve.”

3. (Egy másik):
Tisztelt >Klára<!

A meghívót XY nevű felhasználónk küldte Önnek a rendszerünkön keresztül. Az Ön e-mail címe nem szerepel az adatbázisunkban, ezért azt nem törölhetjük, de ha szeretné, akkor tiltólistára tehetjük az Ön e-mail címét és így semelyik felhasználónk sem küldhet ilyen meghívót Önnek. Kérem, jelezzen vissza, hogy jó-e Önnek ez a megoldás. Az okozott kellemetlenségekért pedig elnézését kérjük!

Üdvözlettel:

ZW
Cégneve support
Válaszom:
Tisztelt ZW,
számomra ez tökéletes megoldás, úgyhogy kérem, hogy mind a (név)mail mind a (cégnév)mail címemet tiltsák le.
Köszönettel, >Klára< Cégnév.

Körömcsiga 2009.12.13. 13:43:20

Hol jön Józsi bácsi BT a Coca-Colához? Nincs semmi vesztenivalója, ezt meg Te nem érted meg :)

Bambano 2009.12.13. 13:46:04

A magyar törvények nem engedik meg, hogy céges email címeket spammeljenek, tévedésben vagy.

A magyar törvények azt engedik meg, hogy személyhez nem köthető céges email címeket spammeljenek. SAJNOS.

Tehát az info@cegnev.hu-t lehet spammelni, a jakab.gipsz@cegnev.hu-t nem.

A spamet pedig egy módon lehet megszüntetni: azt a sok fos szarül konfigurált vírusokkal meg spyware-rel telepakolt windowst kell legyakni a netről. Akkor nem lesz többet spam, ha nem lesz mivel kiküldeni.

@há zé: mert nem a callcenteres picsának kell elmondani, hanem bemenni az ügyfélszolgálatra és papíron titkossá tenni a számot. Akkor nem spammelnek (annyit).

Bambano 2009.12.13. 13:48:44

@kIára: a létező legnagyobb ostobaság spam levélre válaszolni. Azzal csak azt bizonyítod, hogy az email cím él, így nekik érdemes továbbra is spammelni.

Spamet kizárólag a küldő isp-jénél és az nhh-nál érdemes bejelenteni, ha érdemes. Máshol biztosan nem.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.12.13. 14:04:03

Amikor olyan kedvem van, felhívom a spammer céget, kérek egy vezetőt, utána közlöm hogy fel fogom jelenteni őket a vonatkozó törvények alapján és amikor megkérdezi, hogy mi az email címem, akkor nem mondom meg neki, csak lecsapom a telefont. Hadd idegeskedjen egy picit :)

Egyébként olyan terméket elvből soha nem vásárolok, amelyet spam segítségével (is) terjesztenek (ez vonatkozik a politikai termékekre is). Akármilyen jó is egy termék, ha azt aljas módon próbálják rám erőltetni, nem kell azért sem.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.12.13. 14:07:35

Olyan törvény kellene, ami szerint a spamküldőknek kérésre meg kellene tudni mondaniuk hogy pontosan hogyan jutottak az email címemhez. Ha ezt betartanák, akkor a nekem jövő spam 99 százaléka megszűnne.

kispista2 2009.12.13. 14:21:10

Spammer cég megkeresése a domain alapján, cégjegyzékből megkeresni az ügyvezetőt és ha nyilvános a telefonszáma akkor éjjel hivogatni netes programból (másodperc alapon fillérekből, ha nem ingyen kijön)

stanyecli 2009.12.13. 14:26:42

"Én ezekben a Amway és társaiba sem nagyon hiszek...amikor az embereknek nincs mit enni akkor nem fognak 10.000 termékeket 100.000 induló csomagokat venni..."

Jaj, dehogynem. Ráadásul ebből gazdagodik meg a hülye parasztja. :D

BKV reszelő 2009.12.13. 14:29:43

A zsírégetőtől én is kaptam. A digital-works nevű sufnicég hostolja, és a szerverük az interware termében fogyaszt feleslegesen áramot. Mindhárom érintettnek jeleztem, hogy még egy zsírégető vagy bármi a digital-works-tő jövő reklámlevél kapcsán kipengetem az nhh díját és az interware-től kezdve a digital-worksön ás a zsírégető mlm brigádig kijárom a büntit. Én ugyanis jeleztem mindháromnak, tehát....

BKV reszelő 2009.12.13. 14:30:40

@BKV reszelő: Ja igen. A digital-works ip címeit már blacklistre tettem, de ettől még látom ha próbálkoznak. Ezen felül elküldtem jópár RBL listára is.

BKV reszelő 2009.12.13. 14:32:38

@Bambano: Én jobban hiszek a whitelist-ben valamiért....Érdekes, hogy az emberek a valós életben - notesz pl. - milyen precízen vezetgetik az ismerősök adatai, ezt egy whitelistben nem tudják megtenni ?

Fedup Sári 2009.12.13. 14:33:17

@Bambano: A magyar spameknek egy jó részét nem a "szokásos nagypályás" módon küldik, hanem a vett/netről gyűjtött címekre kutyaközönségesen elpostázgatják (hasonlóan az itt is valaki által már említett faxkampányokhoz). Épp ezek ellen tudsz fellépni általában az NHH-nál. Azokkal nem tudnak mit kezdeni, akik hamis feladóval küldött spamben reklámoznak egy olyan webshopot, aminek az oldaláról nem derül ki, hogy milyen cég van mögötte. Ha van egyáltalán. De hogy ezektől hogy mer bárki is súlyos ezrekért rendelni, azt nem tudom.

kIára 2009.12.13. 14:40:49

@Bambano:

Ja ezt nem írtam? Akkor lemaradt, természetesen minden levelem két további címzettje az isp és a NHH. Ezért furcsa, hogy egyáltalán válaszolnak. A válaszaikat is elküldöm a szolgáltatónak és az NHH-nak.

Nemrég vezették be, hogy az NHH-s eljárás megindításáért fizetni kell. Nos ezentúl fizetni is fogok.

Pivoblog · http://pivo.blog.hu/ 2009.12.13. 15:04:06

hát igen, ez a szomorú, de hatásos igazság!

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.12.13. 15:08:04

A kedvencem, amikor azok, akik (nem ritkán 2 e-mail címmel!!!) FELIRATKOZNAK egy hírlevélre, utána iszonyú hisztivel pattogva írnak a hírlevél rendszer üzemetletőjének, minősíthetetlen stílusban tiltakozva az általa megrendelt hírlevelet spamnek szidva. A leiratkozás egy gombyomás lenne - de nem, a seggfej fenyeget és hosszú bunkó levelet ír. Nem ám leiratkozik.. ááá nehogy! A felhasználót sem kell félteni, ha bubkóságról van szó!

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.12.13. 15:10:49

@Utcamacska: nem, határozottan nem erről van szó ez esetben! Ez nem hírlevél, hanem spam.

Alapvető élelmiszer 2009.12.13. 15:17:50

Bár én is kapok junk mailt, de nem maga a hirdetés módja zavar. Ahogy pl. a postaládában is rendszeresen 12 féle szórólapot szedek ki. Meg a TV reklám, meg a rádió, meg a flash, stb. Sokkal inkább az, hogy a spamek nagy része faszságot reklámoz. Viagrát, warezt, zsírégetést, csupa haszontalan dolog. Ilyenekre nincsen szükségem.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.13. 15:20:46

@bunkó: lol, még azt sem lehet megállapítani 100% hogy ki küldi, nem azt hogy honnan vannak az e-mail címek.
1. szabály: ne add meg az e-mail címedet sehol (iwiw, myvip pláne nem), vagy ha web-oldalon mégis igen akkor "kép" formátumban, hogy a motorok automatikusan ne találják meg.
2. szabály: majd gondolkodok rajta.
3. én azt a web-oldal készítőt is büntetném aki az kliens mail címét nem "kép" formátumban teszi ki az általa készített és a kliens által kifizetett web-oldalra.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.13. 15:25:27

4. szabály, bármilyen levelezési listára úgy iratkozz fel, hogy tudd esély van rá, hamarosan spam-et kapsz.

Noti75 · http://www.megmondogato.blog.hu 2009.12.13. 15:34:57

szerintem ezek úgy kalkulálnak, hogy az a 90%, amelyik elküldi az anyjukba őket, eleve nem kíváncsi a termékeikre, így viszont nincs is olyan nagy "imázsrombolás". legfeljebb azok szemében lesznek szarháziak, akik eleve nem is akarnak majd kapcsolatba kerülni velük, az meg nem olyan nagy ár a másik 10% megszerzéséért cserébe...

Thresher 2009.12.13. 15:35:29

Ennél már csak a lefordított magyar spammek a jobbak.

"Tisztelt Uram, Engedje meg rabolni ön drága time..."

Izombuilder.com · http://www.izombuilder.com/ 2009.12.13. 15:37:56

Nagyon igazad van. A rohadt céges emailjeimre millió spamet kapok. Még jó, hogy a GMail ennyire faxa és kiszűri mindet.

Thresher 2009.12.13. 15:42:48

Ja, meg a másik spam, amikor téves e-mailnek álcázzák:

"Drága Ludmilla, nagyon jól éreztem magam tegnap este, itt a link amiről tegnap beszéltem"

Ebben viszont az a bosszentó, hogy a legerősebb spamszűrő is néha bekajálja...

U.I.: Ti hogy kaptok naponta több spamaet? Én "jó" ha hetente kettőt.

Halfbreed 2009.12.13. 15:46:03

Hát ha már spam, szerintem ez ide illik:
szabadmedia.hu/tiltakozz.php

Ne csak a kisembereknek legyen már sz@r. XD

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.12.13. 15:54:16

@Talon Karrde: ennyi erővel törölhetném is az e-mail címemet. Mert ugye hiába vigyázok én rá akárhogy, ha küldök egy levelet micikének, ő meg továbbít egy levelet nekem és még másik 237 ismerősének, mert erre szólították fel és nyerni akar egy új mobiltelefont

@Thresher: túl sok emberrel levelezünk :) Lehet, hogy tényleg jobb lenne törölni a mail címeket :)

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.12.13. 15:58:05

@Halfbreed: a politikusok nem megoldják a spamkérdést, hanem generálják... lásd legutóbbi intézkedésük az NHH-nál

moncayo 2009.12.13. 16:08:21

Ma is kaptam 242 db (!) spam mail a Gastroyal-től, miután sok domain felett rendelkezünk. Az info@domain alapján dolgoznak, meg ne nézik, hogy esetleg privat személy a tulajdonosa.
Az ilyen cégek egyre biztosan számithatnak: soha, de soha nem veszek tőlük semmit. Nálam pont az ellenkező hatást érik el. Amúgy néha eljátszok velük, ha olyan kedvem van, össze-vissza megrendelek mindent tőlük nem létező postai címre, s miután IP-től ingyen tudok kitelefonálni vezetékest, a robotunk - akire ráállitom- akár 1000x is fel tudja hívni (éjjel is) és "megköszönni az EMail-jét. Ezen persze kiadatnak a tetvesek. Börtönbe velük!

Halfbreed 2009.12.13. 16:10:32

@dJw_: Teljesen igazad van. Mondjuk a politika tipikusan egy olyan "munkakör", ahová egyáltalán nem "szaktudás" kellene, hanem csak egy kis józan paraszti Ész.

smidgen 2009.12.13. 16:24:25

új szolgáltatás, ismeretség 0%

0 spam => 0 rendelés, 0 vevő
10000 spam => 2250 rendelés, 470 vevő, ismertség 15%

érdemes-e spamelni? egy bizonyos szint alatt igen, és ez a "békasegge alatti" szint, még mindig több milliós profitot termel havonta egyetlen személynek magyar viszonylatban is.

(nem saját példa, szimplán csak ismerem, h működik ez)

dee-jay 2009.12.13. 17:04:49

Olvasom itt ezt sok önérzetes kéretlen levél ellenes kirohanásokat, felháborodásokat a céges e-mailemre jön a kéretlen levél, hát mit vár rá, tulajdonképpen miért tette ki az oldalára????? Az ilyen óbégatóknak üzenem, kéretlen levélszűrő és egy kattintás után minden további ott landol, ennyi nem kell itt sopánkodni, siránkozni, jajongani, rendszergazda ezt kell csinálni és kész. Aki nem akar kapni használjon egyszer használatos e-mail címet és kész. Ez most olyan divat lett a finnyáskodás, a feljelentgetés, meg a kioktatás, meg törvény, meg márkaépítés, meg minden, tényleg ennyire fontos dolog ez, hgoy ennyi szót érdemes vesztegetni rá?

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.13. 17:10:07

@dJw_: "ennyi erővel törölhetném is az e-mail címemet."
Ez egy kicsit túlzás azért, gondolom nem csak egy E-mail címed van, LOL.

"Mert ugye hiába vigyázok én rá akárhogy, ha küldök egy levelet micikének, ő meg továbbít egy levelet nekem és még másik 237 ismerősének, mert erre szólították fel és nyerni akar egy új mobiltelefont."
Ez sajnos igaz, de én konkrétan levelezési listáról beszéltem, a 237 ismerős között kicsi a valószínűsége, hogy van egy olyan kamu mail-cím, amelynek a kezelője e-mail címeket gyűjt, későbbi geczóskodás céljából, illetve az sem valószínű hogy Béla (micike ismerőse) pont a micike által neked és másik 237 embernek (az egyik Béla) elküldött levél "To:", "Cc:" vagy "Bcc:" listáját használná fel egyéb hibbantságok terjesztésére, abban az esetben ha ezek a mezők pont látszanak, mert ezek titkosítására (recipient list not shown) is már lehetőség van.

Advocatus_Diaboli 2009.12.13. 17:20:06

@dee-jay: Teljesen igazad van. Ez az NHH-s feljelentgetés a sok szabadidővel rendelkező spicliknek való. Értelmes ember szűri, letiltja a spam-et.

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.12.13. 17:28:06

@dee-jay: céges e-mail címet szerintem senki sem azért teszi ki a weboldalára, hogy zsírégető klub meghívókat kapjon - vagy akármilyet. Lehet, hogy azért teszi ki oda, hogy a partnerei, leendő partnerei megtalálják? ;) Nem tudom. Én újabban nem teszem ki.

@Talon Karrde: mint azt a szociális média legújabb leírásaiból tudhatjuk 7 emberen keresztül bárki ismer bárkit. Azaz én küldök micinek, mici küld gizinek, gizi küld julinak, juli küld robinak... és a végén a spammerhez is eljut az email címem úgy, hogy még csak ki sem raktam sehova!
De egyébként ennél némileg egyszerűbb az a folyamat, hogy micinek vírus megy a gépére és leeszi onnan az e-mail címemet...

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.12.13. 17:36:50

@dee-jay: "az ilyen óbégatóknak üzenem, kéretlen levélszűrő és egy kattintás "

És mit szűrsz a levélszűrőddel? A nf4nt84h6hf@gr3tz5z.com-ról érkező leveleket? Nem érsz vele semmit, mert a következő spam már nem arról a címről fog jönni...

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.13. 17:37:12

@dJw_: még egyszer szólnék, van ilyen, hogy:
To: undisclosed-recipients
Innen megszakad a lánc.
Saját tapasztalat, hogy az a 7 ember az valójában 2-3 maximum 4.
Bárki blog.hu-s embert felfedeztem eddig az iwiw-en, vagy megnéztem egy random embert az iwiw-en, a legrövidebb út két-három emberen keresztül vezetett hozzá, de legtöbb 4.
Kicsi a világ.
Persze lehet hogy a 7 az világszinten értendő.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.13. 17:38:01

@bunkó: + lehet hogy kiszűrsz valami fontosat, ami nagyon nem SPAM, nekem már sikerült :)

apuska · http://kocsma.blog.hu 2009.12.13. 20:24:14

Mégis, nulla pénzből milyen más alternatívát kínálsz az ismeretlen cége mögött álló szemfüles informatikusnak?

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.12.13. 20:27:07

@apuska: tanulni, tanulni, tanulni. Nekem sem kerül pénzembe, hogy írjam ezt a blogot, és mégis egész jól teljesít.

tekniq (törölt) 2009.12.13. 21:50:28

@Pilu: "mert sem cipőt, sem hamburgert, sem sört nem rendelsz online."

Dehogynem. Cipot/sporszert evidens, hogy neten veszek, de pizzat/sort/hamburgert is netes rendelessel erdemes, mert igy nem felejtik el a felet annak, amit a telefonban mondtal.

tekniq (törölt) 2009.12.13. 21:55:14

Egyebkent most oszinten: ki az a barom, aki valami noname spammertol pl gyogyszert vesz, es azt utana be meri venni?

A cikkironak maximalisan igaza van. Ilyen "cegektol" soha, semmit. Szinte kivetel nelkul bunozoi csoportok allnak mogottuk, akik vagy hamisitvanyokat arulnak, atvernek, vagy lehuznak, vagy nem fizetnek adot, vagy eladjak a lakcimedet a tobbi spammernek, esetleg ezek tetszoleges kombinacioja.

Celtic 2009.12.14. 08:24:44

@Talon Karrde: Igen, vilagszinten. Ilyenkor el is gondolkodok rajta, hogy johet ossze az a het ember (vagy ha ez atlag, akkor is max 12-14), akin keresztul en ismerem akar Obamat, akar Afrikaban egy pigmeus torzs tagjat, vagy egy Uj-zelandi birkapasztort. Erdekes dolog.

tzs-007 · http://glaskugel.hu 2009.12.14. 10:23:41

hi!

zsírégetőst én is megkaptam, de ezeket már reflexből törlöm. mást nem tudok vele sajnos. ami viszont még ennél is jobban idegesit, az a magát fiatal csajnak kiadó, és ilyeneket irogató "marketinges" hogy "Puszi drága, Jó volt veled tegnap este, megtaláltam a linekt amit kértél, puszi" ööö már elnézést de párkapcsolatban élek, és általában állandóan nyitva van a Thunderbird, amúgy se passwordös, a párom bármikor belenézhet, de most erre mégis mit mondjak? hogy jaj kedvesem ez csak egy ártatlan spam? na az ilyeneket konkrétan bitóra küldeném... ja azt nem lehet mert akkor önbíráskodom. LOL

tzs-007 · http://glaskugel.hu 2009.12.14. 10:25:17

@Thresher: bocs hogy ismételtelek, lusta voltam elolvasni 80 kommentet:)

Abrash1965 2009.12.20. 12:30:00

@kIára:
van újabb szabályzás, megalúzerség lejárt törvényre hivatkozva verni magad (és pl perelni olyanokat, akik a hatályos tv szerint nem követtek el semmit.)

kIára 2009.12.20. 13:54:47

@Abrash1965:

Tudom. Ezentúl az új törvényre fogok hivatkozni.
Nem perelek, csak egy jelentéktelen összegért kérem, hogy az NHH indítson eljárást, kivizsgálást és az eredményről tájékoztasson engem is.

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.12.20. 15:24:17

@kIára: mennyi amúgy az illeték az NHH-nál?

kIára 2009.12.20. 17:34:00

@dJw_:

Idézem: "Az eljárás megindítására vonatkozó kérelem illetékköteles, az illeték mértéke az úgynevezett általános tételű eljárási illeték, amely jelenleg 2.200.- Ft."

Részletes információk:
www.nhh.hu/index.php?id=hir&cid=1279&mid=969

Celtic 2010.06.28. 12:03:24

www.zsiregetoklub.hu/index.dw
Hetfoi hir (2010.06.28):

Kedves Klubtagunk, Megrendelőnk, Partnerünk!
Rajtunk kívül álló, súlyos technikai okból, heckertámadás és honlap-feltörés következtében legnagyobb sajnálatunkra

a Zsírégető Klub honlapján

MA, 2010. június 27-én, vasárnap déli 12.00 óra és 16.00 óra között

EGYETLEN MEGRENDELÉST, E-MAILT, REGISZTRÁCIÓT, PROFILOM MENÜPONT-HASZNÁLATOT SEM RÖGZÍTETT A RENDSZERÜNK!

A legnagyobb probléma, hogy amennyiben Önök ebben a négyórányi időtartamban RENDELÉST ADTAK FEL holnapi nappal történő kiszállításra, arról olyan visszaigazolást kaptak, hogy rendelésük rendben megérkezett hozzánk!

EZ HAMIS, VALÓTLAN INFORMÁCIÓ, FELELŐTLEN ÉS GONOSZ EMBEREK ÉRTELMETLEN ÉS KÁRTÉKONY JÁTÉKA – AMELYNEK KÖVETKEZTÉBEN ÖNÖK HOLNAP HIÁBA VÁRNÁK MEGRENDELÉSÜK ÉRKEZÉSÉT!

KÉRJÜK, AMENNYIBEN MÓDJUKBAN ÁLL, IDŐKÖZBEN HELYREÁLLÍTOTT RENDSZERÜNKBEN, A www. zsiregetoklub.hu HONLAPON SZÍVESKEDJENEK

A FENT EMLÍTETT IDŐPONTBAN ELKÜLDÖTT MEGRENDELÉSÜKET ILLETVE EGYÉB ÜZENETÜKET MEGISMÉTELNI!

AZ ENNEK MEGFELELŐ KISZÁLLÍTÁST A KEDDI NAPTÓL TUDJUK TELJESÍTENI!

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2010.06.28. 12:14:39

@Celtic: na igen... ismét beindul a gépezet...

Celtic 2010.06.28. 13:49:25

@dJw_: ugy erted, a spammeles? Lehet. Mindegy, ugy is jo ideje naluk kajazok, nem kulonosebben zavar, hogy 374. alkalommal is felkernek erre. Csak olyan multasagos volt a
"heckertámadás és honlap-feltörés következtében".
Kivancsi lennek, valojaban mi tortent, mert erre ugyan ra lehet kenni mindent, de nem artana bizonyitani sem.

A legdurvabb huzasuk egyebkent vmikor tavasszal volt:
asszem 10millas GVH-bisagot kaptak es erdekes modon pont a kovetkezo heten emelkedett a kajak ara egy szazassal.

De ha tenyleg tortent vmi tamadas, remelhetoleg beszamolnak rola a nagyobb hirsite-ok.

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2010.06.28. 15:20:08

@Celtic: szvsz ez is csak egy mocskos marketing trükkök közül, amivel rá akarják venni a nemvásárlókat a vásárlásra. Bárgyú emberek dolgozhatnak ennél a cégnél, ha ilyen eszükbe jutott és meg is csinálták, amit alátámaszt az is, hogy a listájukban még olyan egyszerű szűrést sem képesek csinálni, hogy "még soha nem vásárolt" és "már vásárolt" és két külön emailt küldeni ezekre...

De egyébként nevetségesen alacsony volt a gvh bírsága is... mi több minden esetben nevetségesen alacsony... minden ilyen tisztességtelen piaci magatartás esetében az ÉVES fogalom 10%-át kellene befizetni - azt hiszem meggondolnák a kis huncutok, hogy érdemes-e próbálkozni.

Celtic 2010.06.29. 08:00:11

@dJw_: Oke, de ez a folapon volt, nem levelben jott, tehat csak az latta, aki valamit akart az oldalon. Nyilvan nem a legjobb informatikusokkal dolgoznak, inkabb amolyan szomszed Pistike-szintu emberekkel. Nem tartom lehetetlennek, hogy pl. egyszeruen betelt az SQL particioja vagy ilyesmi es most ezt fogjak ra a "heckertamadas"-ra :)

Az eves forgalom 10%-a az a max, ami kiszabhato. Gondolom, a GVH is merlegel. Elvegre eleg durva lenne mondjuk a gondatlansagbol elkovetett emberoles es a visszaeso sorozatgyilkos eseten is ugyanazt kiszabni - vagyis a maximumot. Gondolom, itt is eloszor csak figyelmezteto birsag van. EGy forgalom 10%-at elero birsag total csodbe donthet egy ceget - nem valoszinu, hogy van annyi nyereseguk adozas utan.

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2010.06.29. 11:20:25

@Celtic: én a keményebb büntetések mellett szavazok - persze a tévedés esete az kivizsgálandó, de nehogy már a gondatlanság is bocsánatos bűn legyen ;)

Az éves forgalom 10%-a, mint büntetési tétel már eléggé visszatartó erejű lehet, hogy ne kockáztassák a céget. Nem mellesleg a piacnak talán nincs szüksége tisztességtelen vesenyzőkre. Szerintem.

Celtic 2010.06.29. 12:56:38

@dJw_: hatigen, nem egyforma a velemenyunk :) En a visszesoknek adnek (adnak?) csak ennyit. Mondjuk, harmadik alkalomra. De addig kemenyen fogni a tokuket, erezzek, hogyha viccelodnek, akkor a GVH is vicces lesz...

Masreszt van egy olyan erzesem, hoyg a GVH sem megvasarolhatatlan. Es akkor nagyobb a szar, ha egy ceg mindent megtehet, mig a tobbit szepen romlasba donti a 10% .

Celtic 2016.02.18. 18:16:04

Egyebkent erdekes modon ketto freemail cimemre erkezoik manapsag spam. Masik kettore semmi :)

xy ceg kikuldott _hirlevelet_ Tenyleg rendes hirlevel, mittomen, havonta kuldik. Benne reklam, uj termekek, stb.

Egyik alkalommal a 30e-bol 15e visszapattant. neztem, ez mi a halal, hat felkerultek egy blacklistre. Irtam az uzemeltetonek, xy kuldte be a hirlevelet, mint spamet. irtam xy-nak, otodikre valaszolt, hogy o nem rendelt hirlevelet.

Valahol ez is nagyon gaz, hoyg fogom magam, bekuldom a levelet, mert spamnek tartom es ott blacklistre tesznek. Az is nagyon gaz, hoyg xy-nak eszebe se jutott esetleg a feladonak irni, hanem rogton feljelentette a feladot.

Meg az is extra gaz, hoyg mi is hostolunk egy csomo szemet wordpress oldalt, amit a tulaj default admin jelszoval rakott fel, ot eve nem frissitette es lyukasabb, mint az ementali, de a vegen az egesz server kerul blacklistre, mi meg tisztihtajuk a szart, mert ha lekapcosljuk, a tulaj felhaborodik.

Es az is gaz, hogy multkor kaptam egy levelet, amiben x Ft-ert cimlistat kinalt a joember....teljesen nyiltan.

Szoval nagyon ocsmany az egesz, az az erzesem, nagyon szertegazo ez, nem lehet egyszeruen azt mondani, hogy "az a hibas". Amig az emberek tobbszaz forintokert hivnak telefonon teves josokat, addig a spammereknek is mindig lesz fogasuk....
süti beállítások módosítása