2010 első gyöngyszeme a pofátlan ügyfél kategóriából. Az előzmény az, hogy a kedves megrendelő (csak így nemecsekesen) megrendelte a rendszerfelügyelet szolgáltatást szombat 13:00-tól 22:00-ig. Kalkuláltunk neki egy rendes árat, ami szombat lévén nem a normál munkanapi ár, hanem attól azért magasabb. De talán ez lényegtelen is a sztori szempontjából.
Megállapodtunk az árban előre. Egy héttel a munka megkezdése előtt. A feladat, hogy álljunk rendelkezésre az ő leltározási idejük alatt. A kezdéskor legyünk kint a helyszínen és a munkatársak útmutatása alpján pozícionáljuk át a számítógépeket, hogy kényelmes legyen a leltározás. Majd záráskor is legyünk kint és pakoljuk vissza a gépeket a normál rend szerint.
A munka megtörtént. A megbeszélt időre odértünk, a megbeszéltek szerint elvégeztük a feladatot. A megbeszéltek szerint hívtam őket, hogy akkor rendezzük a számlát és ekkor a válaszon annyira megdöbbentem, mint még soha:
"A főnök azt mondta, hogy csak a felét fizetné ki a megbeszélt összegnek, mert szerinte nem ér annyit a munka, amennyit kérünk."
Nem, nem viccből mondta, hanem halálosan komolyan.
Erre varrjál gombot!